Ga naar inhoud

Getweakt modem met windows Millenium


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis twee pc's staan die allebei met windows Millenium draaien. Sinds kort heb ik adsl (alcatel ethernet modem) bij planet. Ik heb een switch gekocht om twee pc's via heb adslmodem op internet te krijgen. Het modem staat in expert modus en belt zelf in. Alleen ze instellingen die je dan in millenium moet doen snap ik niet. De tweak die ik gevolgd heb is zeker voor windows 98 ofzo? Maar hoe en waar stel ik nu mijn millenium nou in dat het via een switch kan internetten, het modem moet zelf in bellen. Wie kan mij helpen??? Alvast bedankt, Thug [ Dit bericht is bewerkt door: Thug op 2002-05-04 10:54 ]
Link naar reactie
Voor het verbinden van de 'getweakte' modem met de switch is een crossover kabel nodig, of een gewone kabel in de uplink poort. Verder moet je op beide pc's het volgende instellen: [b:7fc3b2a5cc]Configuratiescherm -> Netwerk[/b:7fc3b2a5cc] Selecteer [b:7fc3b2a5cc]TCP/IP -> Ethernet Adapter[/b:7fc3b2a5cc] Klik op [b:7fc3b2a5cc]Eigenschappen[/b:7fc3b2a5cc] Tabblad [b:7fc3b2a5cc]IP-adres: Automatisch een IP-adres verkrijgen[/b:7fc3b2a5cc] (Als je de DHCP-server van het modem niet gebruikt moet je op de pc waar de modem aan hangt invullen 10.0.0.150/subnet 255.255.255.0 en op de andere pc 10.0.0.151/subnet 255.255.255.0) Tabblad [b:7fc3b2a5cc]WINS-config: WINS-omzetting uitschakelen[/b:7fc3b2a5cc] [b:7fc3b2a5cc]Gateway: invullen 10.0.0.138[/b:7fc3b2a5cc] [b:7fc3b2a5cc]DNS-config: DNS inschakelen[/b:7fc3b2a5cc] / Servers van de provider gebruiken. Succes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...