Ga naar inhoud

laptop via de kabel?


Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik heb een laptop(win98se) en een normale computer(XPpro) Op de normale computer heb ik chello kabel internet op m'n laptop zit ook een modem en pciam?kaart Nu wil ik chello soms ff afkoppelen en op m'n laptop laten werken Nu is mijn vraag kan ik gewoon dat progje overzetten(dat heet 3com ofzo) en dan gewoon de kabel in m'n laptop pluggen of is er meer voor nodig? Wie kan mij helpen? Met vr. gr. , Patrick
Link naar reactie
Hallo, Je moet gewoon de softwaren van chello op je laptop zetten (als het goed is kreeg je die bij het aanschaffen van kabel) Ik weet alleen niet hoe het zit met de confugratie van die pcmiakaart. dat zul je gewoon moeten proberen. en als het niet lukt.... bel dag gewoon chello op of het mogelijk is om een andere pc als internet pc aan te sluiten veel suc6 T.
Link naar reactie
Het enige probleeem is de netwerkkaart, cq. de netwerkaansluiting. Als je steeds de netwerkkabel wilt wiselen dan moet het "adapter adres" of "netwerkkaart ID" dezelfde blijven. Als dat met software is te configureren, dan is dat eigenlijk je enige moeilijke instelling. Met iets dergelijks heb ik helaas geen ervaring. Een alternatief is om een router te plaatsen of een computer als router te gebruiken. De software van chello heb je niet echt nodig, waarschijnlijk alleen de drivers van de netwerkkaart. Een goede Windows installatie biedt de rest.
Link naar reactie
[quote:186ec874f1] Op 04-05-2002 10:45 schreef pijman: op m'n laptop zit ook een modem en pciam?kaart [/quote:186ec874f1] Oh ja, en je hebt een netwerkkaart aansluiting nodig. Kan waarschijnlijk op die Pcmia aansluiting, maar dat gaat wel wat kosten. Zit er een USB aansluiting op de laptop? Dan heb je nog wat meer uiitbreidings ogelijkheden. [ Dit bericht is bewerkt door: Hans.Vosman op 2002-05-05 11:50 ]
Link naar reactie
Oh ja, en je hebt een netwerkkaart aansluiting nodig. Kan waarschijnlijk op die Pcmia aansluiting, maar dat gaat wel wat kosten. Zit er een USB aansluiting op de laptop? Dan heb je nog wat meer uiitbreidings ogelijkheden. [ Dit bericht is bewerkt door: Hans.Vosman op 2002-05-05 11:50 ] Nu kan ik gewoon via de telefoon kabel op internet maar als ik chello wil heb ik alleen nog een netwerk kaart nodig ipv een pcmia kaart? En ff chello installeren ! Er zit geen USB op Zijn er nog verschillen in de netwerk kaarten? Alvast bedankt !! [/quote]
Link naar reactie
[quote:ef44d830a2] Op 05-05-2002 19:43 schreef pijman: En ff chello installeren ! Er zit geen USB op Zijn er nog verschillen in de netwerk kaarten? [/quote:ef44d830a2] Ik heb geen verstand van PCMCIA kaarten. Kostprijs in de (Conrad gids) 50 (10Mb/s) tot 80 euro (100 Mb/s). Zoals eerder gezegd, is er niet zoiets als effe chello installeren. De instellingen staan op een briefje, als de PC geconfigureerd is voor internet, dan is het alleen een kwestie van: - Netwerkkaart installeren (indien nodig) - Instellingen maken. Enne, officieel wordt een laptop, dacht ik, het niet ondersteund. Overigens, ADSL kan ook een alternatief zijn. Dan zit je niet met het MAC adres.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...