Ga naar inhoud

Internet verbinding delen via winxp


Aanbevolen berichten

Ik heb twee pc verbonden via tcp/ip bestanden delen gaat perfect, alleen de internet verbinding delen lukt niet. De host pc op win xp is verbonden met de isp (Hccnet) en er draait geen firewall. De laptop gaat via utp en tcp/ip naar de host, en bestanden delen lukt, maar de verbinding delen niet. Ik heb op de laptop (win me)als gateway het ip adres van de winxp pc gegeven, moet daar ook een dns bij? en welke dan. Ik wil het graag proberen zonder de wizards van winxp/winme
Link naar reactie
Je zult op de Xpmachine toch wel een wizard moeten gebruiken. XP: IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0 gateway: niet DNS: niets (komt van ISP) StartProgramma'sBureau-accessoiresCommunicatieWizard netwerk. Hier kun je o.a instellen dat het internet gedeeld moet worden. ME: IP: 192.168.0.2 Subnetmask: 255.255.255.0 gateway: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1 Edit: Sorry, zat een beetje automatische m'n eigen ip's in te voeren hier :grin: _________________ Ik moet nog ff een orginele sig bedenken... [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-05-04 09:35 ]
Link naar reactie
Moet win me zichzelf als gateway gebruiken? en waar komt dat dns nummer vandaan, en waarom zijn het geen twee dns nummers? De reden dat ik de wizards niet wil gebruiken is dat er 2 host pc's zijn en dat de ene host soms de client is. Als ik dan elke keer die wizard moet draaien is windows gaar voor ik twee keer mijn mail gecheckt heb. Maar in elk geval bedankt voor de recties tot nu toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...