Ga naar inhoud

netwerk valt uit na windows update ???


Aanbevolen berichten

Ik heb een simpel netwerk: 2 kaartjes (op notebook en pc) en een crosscable. Samen delen de compies printer en internet (via Realtek RTL 8139). Dit ging goed tot ± 1 week geleden. Ik heb toen wat zitten rommelen met Zonealarm, maar op beide compies zijn inmiddels ook automatische Windows-updates geweest. Na die tijd is het netwerk kaduuk: niets wordt nog gedeeld. De hardware kan het niet zijn: als ik met Systeemherstel de situatie van 2 weken geleden terugzet, werkt alles weer. Maar om dat nou elke dag te doen..... Zonealarm heb ik al uitgeschakeld en de interne firewall ingeschakeld. Ik heb XP Pro en de notebook XP Home. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of met welke commando's ik de situatie kan onderzoeken? alvast keibedankt.
Link naar reactie
Situatie van 2 weken terug herstellen, en dan selectief de updates doen, 1 voor 1. Zo kun je erachter komen bij welke update het mis gaat. Ik heb hetzelfde gehad met een update voor de geluidskaart. Geluid weg. Omdat er toen heel veel updates tegelijkertijd werden geinstalleerd was dit de enige manier om het probleem te achterhalen. Succes, NoZtra.
Link naar reactie
dank u dank u, ik zal het 1s proberen. probleem is natuurlijk wel, dat sommige van die updates automatisch en dus onder de moterkap plaatsvinden. Het is dus moeilijk dat proces te beheersen. Ik d8, als ik nou snel inzicht kan krijgen in alle nétwerkinstellingen voor en na de updates (als dat de oorzaak is), dan spoor je ook het probleem op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...