Ga naar inhoud

XP en SE, lukt maar niet...


anoniem

Aanbevolen berichten

Een maand geleden deed ie het nog. Beneden een XP machine en boven Windows 98SE. Pakte een 1 keer alles. Als ze de PC boven opstarten gaat bij mij in de systray de melding opkomen van "Eén van de netwerkkabels is aangesloten op 10Mps...." of zoiets. Heb alwel 20 keer de instellingen nagelopen. Firewall is uitgeschakeld en nog veel meer. Hij merkt dus wel dat ie is aangesloten maar ziet geen netwerkverbindingen. Heb de handleiding e.d. al bij gehad op Tweakers.net gekopieert maar, ik zie niks. Wat zie ik over de kop?? HIJ DEED HET>>>>
Link naar reactie
Je krijgt de melding dat de kabel is aangesloten en dus mogen we wel aannemen dat die in orde is. Geen hardware/driver conflicten op een van de computers? Vergeten in vorige post: Hebben ze dezelfde subnetmask? Staat WINS via TCP/IP? Op beide computers hetzelfde protocol als standaard? Met Netbeui geinstalleerd en schijven gedeeld moeten de computers elkaar al kunnen zien... Installeer eerst een Netbeui. win98: eigenschappen netwerk en dan toevoegenprotocolMSTCP-IP winxp: <XPCD>:VALUEADDMSFTNETNETBEUI Daar staat een beschrijving voor het installeren. _________________ Ik moet nog ff een orginele sig bedenken... [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-04-30 09:19 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...