Ga naar inhoud

IPC


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk met 2 pc´s met win98 en een pc met XP. De beide 98 machines zien elkaar en kunnen bestanden en files delen. De XP-bak ziet wel de beide 98érs en kan daar ook de bestanden openen etc. Probleem is alleen dat de 98-bakken XP niet kunnen benaderen. Dit geldt voor bestandsdeling en printerdeling. Er wordt gevraagd naar een wachtwoord voor \XPIPC$ of \XPPrint$ Nou kom ik beide kreten wel tegen op de XP-pc, maar kan geen wachtwoord inschakelen. (volgens mij :wink: Weet iemand hoe dat wel kan.... greetz
Link naar reactie
Wachtwoord inschakelen is niet direct de oplossing. Je hebt een aanmeldprobleem, dus je moet uitpuzzelen hoe je het systeem correct gaat aanmelden. I.h.a. is het voldoende om op elke PC dezelfde "groep" te kiezen (die moet je zelf toch invullen), kies geen domein instelling! Verder is in het begin het handigste, dat je gelijke gebruikersnamen kiest. In ieder geval moet XP wat meer weten dan de SE machine. Zelf heb ik op mijn WIn2000 en XP systeem gekozen voor de makkelijke oplossing: 1 gebruiker, dat kan eventueel ook nog zonder wachtwoord.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...