Ga naar inhoud

Internet kabelverbinding via hub laten lopen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een hub met 8 gewone poortconnectors en een uplink connector. Is het mogelijk om de utp kabel (geen cross) die van het kabelmodem komt aan te sluiten op de uplink connector en dan de netwerkkaart waar de kabel eerst opzat ongebruikt te laten en om dan vervolgens met de andere computers die in het netwerk zonder sharing het internet op te gaan.
Link naar reactie
Nee. Je moet als je je kabelmodem op je HUB aansluit wel meerdere IP adressen hebben als je met meerdere pc's wil internetten. Bij @Home kun je gratis (bij mij dan) tot 2 extra IP adressen aanvragen. Of je maakt van een pc een server en enabled internet sharing. Of je koopt een router met een ingebouwde HUB/Switch.
Link naar reactie
Hallo Dilbert, Bedankt voor je verwijzing naar de topic, hier is het onderwerp uitgebreid behandeld. Ik stap af van mijn poging met de hub. De werkelijke reden is dat het me maar niet lukt met als server een PC met windowsMe en een client met windowsXP (notebook) een werkend netwerk te maken, vandaar dat ik het in mijn onbezonnenheid via de hub wilde proberen. Groetjes wilgen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...