Ga naar inhoud

Draadloos Peer-to-peer tussen Win 2000 en Win ME


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Heb al heel wat problemen gelezen (met oplossingen), maar net weer niet precies over mijn combinatie/probleem. Ik heb een pc met win2000 en usb-adapter voor draadloos netwerkje en een laptop met win me en pc-card. Op het moment (want het verandert regelmatig ;-() kan ik vanaf de pc de laptop zien en mappen/bestanden benaderen. Omgekeerd zie ik wel de pc vanaf de laptop, maar probeer ik een map te openen, dan wordt een wachtwoord gevraagd. Ik heb nooit een ww ingevoerd, zou niet weten wat ik daar in moet vullen. Iemand die me kan vertellen hoe dat zit? Ik zou dus juist vanaf de laptop graag op de pc willen kunnen, printer delen en zo. Volgend probleem is de internetverbinding delen, wat de belangrijkte reden is voor het netwerkje. Op de win2000 PC zit een adsl-usb modem, hoe kan ik daar op de WinME laptop gebruik van maken? Wat moet ik waar instellen, of kan dat pas als ik dat wachtwoord gekraakt heb? Ik heb geen NETbui geinstalleerd, maar zag ergens dat dat veiliger is voor het delen van mappen en printers. De software bij de adapter en pc-card van ActionTec voorziet in een Adhoc instelling, die heb ik gebruikt. Pingen gaat van beide kanten zonder verlies. Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...