Ga naar inhoud

Internet delen met Winroute, gaat dat wel?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik weet gerust dat dit een classice vraag is. Maar is er dan echt nergens een korte check lijst van wat der allemaal moet ingesteld zijn om deftig internet te delen? Zoaks je misschien al door had ik wil dus met Winroute het internet gaan delen. Uit enkele artikels heb ik begrepen dat dit het beste prog. is en hier mee ga ik het dan maar proberen. Mooi alles ingesteld op de server en ook het zelfde op de client. Wat er nu dus niet werkt,... op de client computer geraak ik dus niet op het echte net. Wat lukt er nu niet, ik geraak dus niet op een web-site buiten de server van mijn internet provider. Ja zegd iedereen dan, uw DNS staat nie goed ingesteld. Ook dat heb ik ondertussen netjes in orde gebracht. Maar nog steeds niets. Ja zegd men dan, je moet eens proberen te pingen naar de site, dat lukt dus niet, maar niemand weet daar een antwoord op. Wat doe ik verkeerd??? Even dit nog: de server draait windows 2000 prof en de client win 95. En mijn netwerk werkt perfect. Een cd lezen van de andere computer gaat als een trein.
Link naar reactie
welke versie van winroute gebruik je? Ik had een beetje problemen met de lite versie, maar met de pro versie werkt het wel. Maak je gebruik van de dhcp server van winroute? In ieder geval bij manueel ip-adres op de server moet je zowel bij de dns-server als bij de gateway het ip-adres van de pc waar winroute op draait ingeven, dan moet het werken. Als het dan nog niet werkt geef dan eens wat meer uitleg over je netwerkinstellingen en de instellingen van winroute.
Link naar reactie
Nog steeds niets. Ik werk voor alle duidenlijkheid met de pro versie en ik heb geen DHCP server. (effe tussen door, wat is dat?) Verder heb ik op beide computers een vast ip adres staan en gebruik ik voor de proxy poort 3128, dit was de standaard inegstelde. Verder heb ik alles standaard gelaten en heb ik niets gewijzigd. Wel heb ik bij de netwerkkaart die verbinding maakt met het internet de NAT service aangezet. Dit heb ik uit de help file gehaald. DNS forward heb ik uitgeschakeld omdat ik niet wist waarvoor het stond en wat ik daar precies mee moest aanvangen. Wel heb ik eens geprobeerd de DNS servers van mijn provider daar in te geven. Maar dat deed niets. Dit is zo een beetje wat ik zo direct kan zien. Als er nog bepaalde dingen zijn die je nodig zou hebben, vraag ze maar... Bedankt bijvoorbaat.
Link naar reactie
DNS forwarding moet je aanzetten en op de optie bij het systeem bekende dns servers laten staan. Op de client moet je bij de netwerk instellingen bij Default gateway en dns het ip adress van de winroute machiene opgeven. DNS zorgt er voor dat bv. http://www.computertotaal.nl wordt omgezet naar 62.251.0.16 zodat het naar de juiste computer op het internet gaat. DHCP is een service waarmee je ipadressen kunt toewijzen aan PC's die ingesteld staan om dat aan te vragen. Zoals je waarschijnlijk het ip adress van je internet provider krijgt. Deze service heb je niet nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...