Ga naar inhoud

Printer delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Na enige (vruchteloze) pogingen in de client PC een printer te installeren resulteert dit in het volgende: - Installatie via NetwerkomgevingHost-PC en dubbelklik op printer-icoon, ja installeren. Nu komen over elkaar heen het verzoek een testpagina af te drukken, mededeling over softwarelicentie en printerfoutmelding. Wanneer ik dit heb afgewerkt (er wordt géén testpagina afgedrukt) staat er een printer- snelkoppeling op het buroblad, in StartPro- gramfiles is het item 10.3 toegevoegd (het betreft een HP DeskJet 720c met software-versie 10.3) - Installatie via Deze ComputerPrinter toe-voegen wordt na invullen v.h. printerpad ge- waarschuwd dat de printer off line staat maar er wel geïnstalleerd kan worden. (niet gedaan) - Netwerk bestaat uit 2PC's met Win98SE ver- bonden met een crosscable. - Bestanden en printers delen is geaktiveerd, netwerk werkt met NetBEUI en TCP/IP. Werken met bestanden en internetten via de client PC werken goed. Printer werkt goed op de host PC. Communicatietest met PING vanuit beide PC's levert geen fouten op. Wel komt er tijdens het opstarten van de client PC een foutmelding: "Kan hpsched uit WIN.INI niet vinden", in msconfigopstarten staat "run= hpsched", het vinkje weggehaald, nu komt de foutmelding niet meer terug. Wie heeft tip(s)? Con, v.veen@hccnet.nl
Link naar reactie
[quote:710ca79cc8] - Installatie via Deze ComputerPrinter toe-voegen wordt na invullen v.h. printerpad ge- waarschuwd dat de printer off line staat maar er wel geïnstalleerd kan worden. (niet gedaan) [/quote:710ca79cc8] Doe deze installatie eens wel, want als het goed is kun je dan aangeven dat het om een netwerkprinter gaat. Dan gaat de rest vanzelf. Geef ook aan dat je onder DOS wilt printen. Als het goed is wordt er een virtuele printerpoort aangemaakt LPT2. Daarna moet je op de host computer aangeven bij eigenschappen dat je de printer wilt delen. Geef de printer een naam, bijvoorbeeld HP720. Bij de client moet dan bij eigenschappen, tabblad details het volgende staan: Afdrukken naar volgende poort: \ComputernaamHP720 'Computernaam' is uiteraard de naam van de client. Succes, NoZtra.
Link naar reactie
Ik heb een soortgelijk probleem gehad: ook 2 PC's met crossoverkabel. Een vergissing is echter snel gemaakt: na enig zoekwerk zag ik destijds bij dat ik in het printerpad vergeten was om de dubbele back-slash mee te nemen. Dit gecorrigeerd en nooit meer een probleem gehad hiermee. Het kan nooit kwaad nog eens echt heel goed al dit soort details door te lopen. Succes! PaulusP
Link naar reactie
[quote:820ce3ee19] Op 20-04-2002 19:47 schreef con f16: Bij de client-pc, éénmaal met links op het pictogram van de printer klikken. In dit scrollmenu staat bovenaan "openen", en verder dus o.a. "Printer offline gebruiken", dit is niet weg te klikken. [/quote:820ce3ee19] Dit is normaal, deze melding geeft alleen aan dat de printer niet gekoppeld is aan de lPT1 poort van de client. Bij mijn client(s) staat dat vinkje er ook, maar de printer werkt gewoon. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Ik begrijp dat je HP Installatiesoftware op de client hebt gebruikt. Kun je deze software eventueel eerst een de-installeren. Wanneer je in je netwerkomgeving zoekt, Vind je dan de betreffende printer wel? Wat voor besturingssyteem draait op de server MS of Linux? Bij Linux moet je op een MS client nameljk opgeven dat je een lokale printer installeert en vervolgens het netwerkpad als printerpoort toevoegen. Stel allebei de PC's draaien onder MS, en je hebt de Client geheel verlost van alle restanten van de printersoftware: Voeg dan gewoon een netwerkprinter toe die je vanuit de netwerkomgeving selecteert. Stop pas een HP CD erin als daarom gevraagd wordt. Verder nog iets typisch van de HP installatiesoftware: Vaak wordt gevraagd hoe de printer is aangesloten en zijn er dientengevolge verschillende installatieprocedures. Wanneer je opgegeven hebt dat je de netwerkprinter vanaf jouw client wil beheren, kan dat op problemen stuiten wanneer deze via de LPT1: poort van een andere PC is aangesloten. Deze optie is nl. bedoeld voor wanneer je de printer via een Jetdirect server in een netwerk hebt gekoppeld. (Het geen overigens perfect werkt)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Alle problemen zijn terug te voeren naar het type printer, de HP720C dus. Ik kreeg via de woensdagmiddag helplijn een methode die begint met het deïnstalleren van de printer, de rest van het verhaal ging voor mij te vlug, en heb ik niet goed opgeschreven. Ben ondanks alle tips nog niet verder gekomen. Groeten, Con.
Link naar reactie
Mijn indruk is dat de gegeven tips correct zijn. Probleem is mischien, wat betekent dat allemaal? Een paart details die de boel dan ook nog eens bemoeilijken zijn bijvoorbeeld: - Dat een printer zoals de 710C/720C (en ook de drivers zelf) vrij makkelijk van slag kunnen raken. - Installatie (volgens mij) niet werkt tussen w2k-wxp, w2k-w9x, wxp-w9x ... - Client PC moet opstarten nadat de server PC (met printer) is opgestart - De speciale bind opdracht niet mag worden geannuleerd, als de client-PC een keer eerder wordt opgestart ... (voor de rest niet schadelijk, tenzij de vraag met "Nee" wordt beantwoord, dus altijd met "Ja" beantwoorden!). Als de printer van slag is, betekent dat een herstart van de PC moet worden gedaan. De printer raakt zelfs wel eens in problemen als per ongeluk niet geheel recht in de printer wordt gelegd. Als de driver van slag is, moet die driver software eerst worden gedeïnstalleerd en vervolgens na een herstart (?) weer worden geïnstalleerd. Allemaal dus kleine dingetjes, ... maar soms wel met vervelende gevolgen. Op dit moment lukt het mij bijvoorbeeld nog niet om een plaatje volledig te printen. Misschien ligt dat aan mij WinXP installatie (ik heb wat krap schijfgeheugen). Echter ik zie ook geen fatsoenlijke foutmelding. Dus gewoon sprake van slordig programmeerwerk, broddelwerk of zoiets, noem ik dat in gedachten ...
Link naar reactie
Tsja, Je bedankt eerder in deze draad voor de tips maar je geeft niet aan wat er van geprobeerd hebt. Heb je inderdaad deze niet werkende printer eerst grondig verwijderd om daarna de printer te ionstalleren vi printer en printer toevoegen, vinden in netwerkomgeving etc.? Ik kan het niet opmaken uit je reacties. Indien dit wel gedaan is maar de installatieprocedure niet geënt is op netwerkinstallaties, kun je de handel nog voor de gek houden door een lokale printer te installeren en als poort het netwerkadres van de printer op te geven (i.e. \computernaamsharenaam) Wanneer je meer advies wil, zul je echt informatie moeten geven over de boodschappen die het systeem teruggeeft bij het uitvoeren van de in deze thread gegeven instructies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...