Ga naar inhoud

Bedrijfslaptop op privenetwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een goedwerkend thuisnetwerk. Onder windows98 en XP Maar als ik mijn laptop wil aansluiten op het netwerk gaat dit niet. De lapop zit normaal op een NT domain. Dit zet ik uit zodat de laptop een lid wordt van de werkgroep maar het gaat nog steeds niet. Kan dit in de DNS instelling van mijn laptop zitten? Wie helpt mij verder?
Link naar reactie
Het hangt er een beetje vanaf welke rechten je hebt op die laptop, aangezien je zegt dat het hier om een bedrijfslaptop gaat vermoed ik dat je geen administrator rechten hebt als je met win NT werkt. Zulke pc's zijn dan ook meestal ingesteld om in een domein te functioneren. En aangezien je thuis met een win 98 en Xp werkt kun je geen domein maken daar heb je de server versies voor nodig. Het enige dat je wel kunt doen is internetten op de laptop met een programma alla winroute pro dat dan op je hoofdpc draait. Als je toch administrator rechten hebt op die laptop moet je het domein uitschakelen en een werkgroep opgeven (deze van je thuisnetwerk uiteraard) een ip-adres opgeven en dan zou het moeten werken.
Link naar reactie
Het is een laptop met win98 die aanmeld op een NT server. De hoofdcomputer thuis is een XP met daaronder twee win98 computers. Onder de network properties van de bedrijfslaptop zet ik de voorwaarde "log on to NT domain" uit zodat het een werkgroepdeelnemer wordt maar dan werkt het nog steeds niet. Zowel mijn prive- als bedrijfs-werkgroep hebben dezelfde naam. [ Dit bericht is bewerkt door: lanter op 2002-04-15 15:16 ]
Link naar reactie
Geef eens wat meer info over je netwerkinstellingen: zoals ip-adressen en dergelijke en of eventueel gebruik maakt van software om een internetverbinding te delen. Kun je trouwens naar de andere computer pingen? Veel kans dat het probleem zich daar ergens situeert. Zorg er ook voor dat je een ip-adres uit dezelfde range opgeeft.
Link naar reactie
Je moet back-to-basic. Als je er van overtuigd bent dat alles zou moeten werken, kun je kijken of je vanaf de client en/of de server elkaar kunt zien door te pingen op naam of ip-adres. Als dit niet lukt zou ik eerst nog even de netwerkkabels van de werkende clients aansluiten op deze laptop en weer een ping test uitvoeren. Ik ga er vanuit dat je zowel thuis als op je werkt dezelfde netwerkprotocollen gebruikt. De kans is tegenwoordig heel klein dat ze iets anders gebruiken, maar toch leuk om even over na te denken. [ Dit bericht is bewerkt door: kieko op 2002-04-19 08:48 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...