Ga naar inhoud

INathlp


anoniem

Aanbevolen berichten

De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode. Deze foutcode krijg ik telkens, eerst met windows XP en nu met Windows 2000 heb twee dezelfde netwerkkaarten in mijn pc zitten en maar 1 pc in het netwerk hangen. Op de pc boven staat windows XP. en beneden waar ook de adsl aansluiting zit windows 2000. Als ik beneden internet aanzet en dan pas boven heb ik boven geen internet. zet ik mijn pc uit en dan weer aan zonder verbinding te maken gaat de pc boven automatisch verbinding zoeken en dan hen ik boven wel internet ik heb van alles al geprobeerd zelfs mijn bios geflash maar ik blijf deze melding houden wie kan mij helpen.
Link naar reactie
Met twee dezelfde netwerkkaarten in 1 pc kun je driverproblemen krijgen. De drivers voor beide netwerkkaarten zijn hetzelfde waardoor windows de kaarten soms niet kan onderscheiden. Controleer eerst in apparaatbeheer of er 2 netwerkkaarten staan met ieder aparte bronnen e.d. Anders ziet windows steeds maar 1 kaart. Het makkelijkst om dit probleem op te lossen is 1 kaart omwisselen voor een andere. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Dat kun je controleren door voor 1 van de kaarten het IRQ te wijzigen. Helaas moet je daarvoor het BIOS in want dat kan niet onder windowsXP. Zet voor 1 van deze kaarten een ander IRQ dan 11 vast en kijk of het dan wel werkt. Je kunt bijvoorbeeld IRQ 10 nemen. Als dit de oplossing niet is dan moet je meer info geven over beide computers. In welke zitten de 2 netwerkkaarten, welke deelt internet. Gebruik je een firewall/router of iets dergelijks, etc. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
Netwerkadapter Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter #3 is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's. Deze melding krijg als de tweede pc wordt uit gezet, dan krijg ik ook de volgende melding: De browser heeft een verkiezing op het netwerk DeviceNetBT_Tcpip_{E228ADEC-7683-4FD1-8EB8-0E35B8436491} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt, en dan de volgende melding: De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode. Ik heb de netwerkkaart die in het netwerk zit softwarematig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Toen ik dat gedaan had stond deze netwerkkaart op irq 7, toen werkte alles perfect en geen foutmeldingen gehad tot ik mijn pc opnieuw opstartte en hij had de bewuste netwerkkaart weer op irq 11 gezet. How de hel kan dit. Ik gebruik windows 2000 maar ik kan niet handmatig deze irq wijzigen want alle vakjes die ik moet gebruiken staan in het grijs ik krijg dit niet veranderd. Ik heb ook in de bios gekeken waar ik dit kan oplossen maar ik kan het niet vinden. Kun jij mij nog helpen? Of kan ik beter een hubje kopen? (deze meldingen krijg ik op de pc beneden die een aansluiting heeft met mxstream.)
Link naar reactie
BIOS PnP/PCI Configuration Setup Zet Pnp OS installed op No. Kijk of je INT Pin X Assignment hebt als optie. De 'X' staat voor een cijfer. Staat waarschijnlijk op Auto. Als je bijvoorbeeld op INT Pin 1 Assignment klikt zie je in het rechter venster op welke kaarten dit betrekking heeft. Kijk even welke de netwerkadapter is en verander dan de optie 'Auto' in 'Manual' en geef hem dan IRQ7 (als dit eerder werkte) of een ander IRQ. Herstart, en kijk of het werkt. Het kan zijn dat een aantal andere IRQ-settings hierdoor ook verandert, maar dat is niet erg zolang er geen conflicten door ontstaan. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...