Ga naar inhoud

FTP en internet??


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag vanaf een willekeurige computer op internet kunnen inloggen op mijn computer thuis die altijd aan staat (via de kabel). Oftewel mijn computer thuis fungeert dan eigenlijk als server. Nu wil ik geen server software of FTP Host software installeren, maar alles handmatig instellen. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Ik ben op twee computers aan het proberen geweest. Met mijn laptop bel ik via internet in en probeer dan op de host te komen via FTP in de Internet explorer. Beide computers draai ik op WinME. Op beide computers staat VPN geinstalleerd en op de host staat ook File en Printer sharing voor MS networks. Wie kan mij helpen. Misschien typ ik ook wel een verkeerd FTP opdracht, maar ik heb alle mogelijkheden bijna al geprobeerd. Please help me soon
Link naar reactie
Wat ik zou doen is het in de trent van Windows 2000 Server of XP Pro zoeken die de beschikking hebben over de Terminal Server. Hierop kun je dan inloggen en met je pc werken zoals je dat thuis zou dan. Maar het handmatig voorelkaar krijgen in ME lijkt me niet te doen. FTP is trouwens bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. :roll: _________________ Ja, dat krijg je ervan als je dat doet! [ Dit bericht is bewerkt door: CHeff op 2002-04-12 20:23 ]
Link naar reactie
Die oplossing lijkt me iets te prijzig. [quote:2be7503db5] FTP is trouwens bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. [/quote:2be7503db5] Dit is dus ook precies wat ik wil. Dat ik ergens ander inlog op de host en dan bestanden kan downloaden naar de client. _________________ Surf Big or Go Home [ Dit bericht is bewerkt door: JP-Sjonnie op 2002-04-13 16:14 ]
Link naar reactie
[quote:d11a48b8f4] Op 12-04-2002 19:05 schreef JP-Sjonnie: Ik wil graag vanaf een willekeurige computer op internet kunnen inloggen op mijn computer thuis die altijd aan staat (via de kabel). Oftewel mijn computer thuis fungeert dan eigenlijk als server. Nu wil ik geen server software of FTP Host software installeren, maar alles handmatig instellen. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Ik ben op twee computers aan het proberen geweest. Met mijn laptop bel ik via internet in en probeer dan op de host te komen via FTP in de Internet explorer. Beide computers draai ik op WinME. Op beide computers staat VPN geinstalleerd en op de host staat ook File en Printer sharing voor MS networks. Wie kan mij helpen. Misschien typ ik ook wel een verkeerd FTP opdracht, maar ik heb alle mogelijkheden bijna al geprobeerd. Please help me soon [/quote:d11a48b8f4] Wij gebruiken het programma PCANYWhere, hier kun je ook je desktop helemaal overnemen, printen, etc. Het programma is nog snel ook. Met FTP kun je overigens alleen bestanden zoals Chieff als zij, uitwisselen. Het is dus niet mogelijk om printers te delen etc. Een VPN is wel een goede optie maar kost erg veel tijd, PCANYWhere heeft ook goede encyptie.
Link naar reactie
[quote:1788b07498] Op 14-04-2002 11:49 schreef strik: [quote:1788b07498] Op 12-04-2002 19:05 schreef JP-Sjonnie: Ik wil graag vanaf een willekeurige computer op internet kunnen inloggen op mijn computer thuis die altijd aan staat (via de kabel). Oftewel mijn computer thuis fungeert dan eigenlijk als server. Nu wil ik geen server software of FTP Host software installeren, maar alles handmatig instellen. Mijn vraag is of dit mogelijk is. Ik ben op twee computers aan het proberen geweest. Met mijn laptop bel ik via internet in en probeer dan op de host te komen via FTP in de Internet explorer. Beide computers draai ik op WinME. Op beide computers staat VPN geinstalleerd en op de host staat ook File en Printer sharing voor MS networks. Wie kan mij helpen. Misschien typ ik ook wel een verkeerd FTP opdracht, maar ik heb alle mogelijkheden bijna al geprobeerd. Please help me soon [/quote:1788b07498] Wij gebruiken het programma PCANYWhere, hier kun je ook je desktop helemaal overnemen, printen, etc. Het programma is nog snel ook. Met FTP kun je overigens alleen bestanden zoals Cheff als zij, uitwisselen. Het is dus niet mogelijk om printers te delen etc. Een VPN is wel een goede optie maar kost erg veel tijd, PCANYWhere heeft ook goede encyptie. [/quote:1788b07498]
Link naar reactie
[quote:159a628b5e] Op 14-04-2002 11:49 schreef strik: Met FTP kun je overigens alleen bestanden zoals Chieff als zij, uitwisselen. [/quote:159a628b5e] Het is trouwens CHeff dank je wel! Maar om ff op de vraag terug te komen: Je zult gewoon een ftp server onder ME moeten installeren, want deze optie zit niet in ME ingebakken. BulletProof FTP Server kan je daar erg voor aanraden.
Link naar reactie
OK, bedankt voor al jullie reacties. CHeff, ik was inderdaad al met een FTP server progje begonnen. Het heet Guild FTPd. Als ik het programma opstart krijg ik de melding: Are you sure you want to run GuildFTPd in DEBUG mode? Ik kan op ja en op nee drukken en beide keren starten het programma op, maar ik weet verder het verschil niet. Weet iemand wat dit betekent? _________________ Surf Big or Go Home [ Dit bericht is bewerkt door: JP-Sjonnie op 2002-04-14 16:02 ]
Link naar reactie
AHA, je gebruikt dus Linux, of freeBSD? GuildFTPd is een script en als je die in Debug mode runt dan spoort hij script fouten op, die eventueel gelogd worden. Normaal gesproken als het script goed werkt heb je dat niet nodig. Deze modus gebruik je alleen bij problemen. Zorg voor goede beveiliging. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...