Ga naar inhoud

Krijg mededeling dat netwerkkabel niet is aangesloten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een computer met XP en een computer met w98. Ik probeer deze twee computers met elkaar te verbinden met een rechtstreekse kabel (crossover). Ik heb op de twee computers het netbui protocol geinstalleerd, zoals geadviseerd op het forum. In het apparaatbeheer van beide computers staat vermeldt dat de beide netwerk adapters (realtec en sitecom) correct werken. Op de xp computer krijg ik de mededeling, dat de netwerkkabel niet aangesloten is. Deze kabel heb ik laten controleren en deze bleek goed te zijn. Hoe kom ik uit deze impasse?
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij de reactie van deze gebruikers. Kijk goed of de lampjes op de netwerkkaart branden als je kabel hebt aangesloten. Verder zou ik ook voor TCP/IP gaan. Het is moeilijker in te stellen, maar tis wel een veiliger protocol. Zeker als je daarnaast ook nog een internet verbinding hebt. In NetBIEU schijnt namelijk een bug te zitten. Daarom zou ik het maar helemaal verwijderen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...