Ga naar inhoud

Beginner netwerk.


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2d9e725cb8] Op 19-03-2002 19:02, schreef Boerke87: Als ik van plan ben een 486 te gaan gebruiken als "router" wat voor OS moet daarop? Ik heb namelijk laatst gehoord dat bij iemand die op Win 98 draaide geen 2e netwerkkaart geaccepteerd werd door Windows, klopt dit? [/quote:2d9e725cb8] Nee! Mijn FreeSCO server kan ook Win98 aan, vandaar dat ik dat heel erg zeker weet! Windows 95 moet volgens mij ook werken. VOordeel van FreeSCO is dat je geen harde schijf nodig hebt. Sommige netwerkkaarten geven problemen, maar meestal betreft het de instellingen. Het OS moet beide kaarten herkennen. De netwerk software moet de juiste kaart kiezen voor de internet en de netwerk verbinding. Dat wil nog wel eens misgaan. Overigens kon ik mijn hccnet/KPN ADSL modem ook niet installeren met twee netwerkkaarten in mijn PC. Het programma wist niet welke kaart die moest hebben (denk ik). Eentje verwijdert en na de installatie weer teruggeplaatst. Werkt prima!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...