Ga naar inhoud

Sitecom Fast PCI ethernetkaart wordt niet herkent!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil een netwerkje aanleggen dus mijn 2 computers en heb 2 Sitecom PCI Ehternet kaarten gekocht. Op mijn nieuwe computer (Windows ME) wordt de kaart zonder meer herkent en automatisch geintalleerd. Maar met mijn oudere computer die op Windows 98 SE draait wordt de netwerkkaart niet herkent, de wizard nieuwe hardware wordt dan ook niet opgestart zoals in de handleiding staat. In deze computer zat al een netwerkkaart tbv van kabelinternet, en de nieuwe netwerkkaart heb ik in een ander PCI slot erbij geprikt. Kan het een hardwareconflict zijn? Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb geprobeerd om handmatig de juiste drivers te installeren, en dit is ook gelukt, maar de netwerkkaart zelf staat nog steeds niet in mijn configuratiescherm. Ook heb ik geprobeerd de netwerkkaarten te verwisselen, en alleen in mij oude computer onder Windows 98 SE wordt die steeds niet herkent, het ligt dus niet aan de netwerkkaart zelf. Wie kan me helpen, want ik kom er niet meer uit.. Met vriendelijke groet, Chris
Link naar reactie
ik neem aan dat andere kaarten wel goed herkend worden in de "probleem" PC ? PNP aan in BIOS ? heb je de NIC goed in het slot zitten ? vast wel ... Staat er in app.beheer niet ergens een vraagteken met PCI ethernet controller of id heb t al eens meegemaakt dat 2 identieke kaarten in 1 PC problemen gaven. Weet niet wat voor merk jou internetNIC is
Link naar reactie
Hoi Crazy J, Bedankt voor je antwoord! Ik weet het merk van die kabel-netwerkkaart niet, maar is een andere kaart, is veel groter. Ik heb in de Bios alle mogelijke instellingen voor de PCI bus nagelopen en uitgeprobeerd, maar niets helpt. Ik ben er uren mee bezig geweest, heb sitecom op 0900 gebeld (het zal wel met de instellingen van uw bios te maken hebben" maar verder konden ze me ook niets zeggen. Ik ga nu een hub kopen, en dan via de goedwerkende kabel-netwerk kaart contact met de andere computer proberen te krijgen.. hoop dat dit wel lukt. Nogmaals bedankt voor je reactie!
Link naar reactie
Trouwens, er stonden geen gele vraagtekens bij de PCI bus. Ik heb vanochtend wel in het configuratiescherm bij systeem/pci bus de "bios gebruiken" i.p.v. hardwareconfiguratie bij opstarten aangeklikt, waarna opeens het netwerk kaart WEL in het configuratiescherm kwam te staan, maar toen was er weer iets met een driver. Helaas ben ik tijdens het uitproberen deze instelling weer verloren, en het lukt me niet om die kaart weer in het netwerkconfiguratiescherm te krijgen..helaas..ik geeft het nu op, ben het zat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...