Ga naar inhoud

ik weet niet meer wat ik moet vragen .....


anoniem

Aanbevolen berichten

en waar ik 't moet zoeken ik heb al meer dan 'n jaar netwerk problemen echt waar 't gekke is, ik heb m'n eigen pc in elkaar gezet maar 'n "simpel" netwerkje lukt me nog steeds niet telkens liet ik 't maar zitten en dan na maanden dacht ik tis toch te gek wee allerlei handleidingen doorgenomen zelfs stap voor stap allerlei routers gebruikt noppes en vol goede moed probeer ik 't nu weer lan-kaarten geïnstalleerd lichtjes branden maar pc's zien elkaar niet beide pc's hebben win98se en 't enige wat ik merk is dat m'n internet kaart 't ip adres van mijn lan-kaart gebruikt en dus mijn internet verbinding weg is !! en 't zou toch zo simpel moeten zijn maar dat is 't dus echt niet vandaar wellicht zoveel en zo vaak dezelfde vragen en wat is mijn vraag? geen idee ! misschien is @HOME 't probleem?
Link naar reactie
[i:5b6a83fb23]Wiep is ook weer van de partij :grin: [/i:5b6a83fb23] On-topic: Wel eens aan gedacht om te kijken of je geen hardwareconflicten hebt? Ik heb namelijk pricies hetzelfde gehad. In de pc waar je @Home binnen komt moet dus een tweede netwerkkaart. Als je een heleboel geluk hebt, gebruikt deze dezelfde drivers als @Home ( Ik weet niet of @Home USB is of los modem+netwerkkaart dus ga ik hier maar vanuit) Geen hardware conflict: probleem 1 opgelost. Zien de pc's elkaar weer niet: Ga na of je precies dezelfde protocollen hebt geinstalleerd. Ben je van mening van wel. Probeer dan een internetdeelprogramma. Dan kun je de verschillende ip's zien en dus toewijzen. Je pakt dan de goede en je kan internetten. Op moment heb ik zelfs een pc waar alleen op geinternet kan worden. Het netwerk kan die niet zien, maar goed, da's ff speuren. Maar het internet doet het dus wel! :grin: Suc6. D.
Link naar reactie
Het makkelijkste gaat het als volgt. PC 1 hier komt internet binnen, indien via een netwerkkaart, dan een tweede netwerkkaart ering. De netwerkkaart moet geïnstalleerd staan en Client voor MS Netwerken en TCP/IP ook. Geef via netwerkeigenschappen elke pc een vast IP nr. bijv: PC1 192.168.1.1 en PC2 192.168.1.2. Allebei krijgen ze als subnetmask 255.255.255.0 De werkgroepnaam moet voor een ieder hetzelfde zijn en de pc naam verschillend. Bijv. PC01 en PC02. Download van http://www.analogx.com hun freeware proyserver. Installeer het programmaatje en print de handleiding met de poortnummers uit. Stel bij PC 2 in de browser als proxy het volgende in: het ip.nr. van PC in (dus 192.168.1.1) en poort 6588 (poort 21 voor FTP). Indien je ook bestanden en/of printers wilt delen, moet je ook via netwerkeigenschappen bestands en printerdeling aan zetten. Na de herstart via Deze computer rechts klikken op een directory of schijf en kiezen voor delen. Via printers kun je nu ook een printer delen en op de andere machine installeren. Kies dan voor netwerkprinter. Suc6 [ Dit Bericht is bewerkt door: Sellis op 2002-03-16 16:12 ]
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Night Light, heb je de netwerkkaarten al eens omgeruild voor nieuwe? Ik had namelijk 2 netwerkkaarten gekocht die het ook niet deden. Kaarten werden goed geinstalleerd in Windows, lampjes op de netwerkkaarten deden het wel, maar ik kon, net als jij, de andere computer niet benaderen. Ik heb bij de winkelier het hele setje omgeruild voor een nieuw setje, en toen werkte het wel. Er bleek dus gewoon iets in die eerste kaart(en) niet goed te zitten. Omdat je het ook met verschillende routers hebt geprobeert ben ik toch echt bang dat (een van je) netwerkkaarten kapot zijn. Succes!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
misschien is @HOME 't probleem? @HOME is inderdaad het probleem. Als iemand raad wil geven en niet weet wat @HOME is kan hij beter niets zeggen! @Home geeft iedere 14 dagen een automaties ip-adres zodat je zelf geen ip-adres kan opgeven.Mijn zoon en ik hebben het zo opgelost. Kabel van kabelmodem aansluiten op een hub, pc1 ip-adres laten geven door @HOME en pc2 zelf een ip-adres geven. Pc2 kan dan via de hub naar pc1, dus netwerk en pc1 kan via hub naar pc2 of het internet. Als pc1 aanstaat kan pc2 ook via hub naar pc1 en dan op internet, dit heeft @HOME niet graag, maar het gaat! Succes. Hein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...