Ga naar inhoud

Netwerk werkt op twee van de vier pc's


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Netwerk met vier oude computers gemaakt. Een van de computers heeft een printer en die heb ik gedeeld. Op een van de andere computers werkt de printer prima, maar op de andere computers niet, sterker nog het lijkt dat dezen het netwerk niet eens op kunnen. Ik heb als protocol TCP/IP ingesteld. De computers hebben allemaal zoals het hoort een ander ip nummer. De werkgroep is bij allemaal hetzelfde ingesteld. Ik heb de kabels nagekeken en die zijn goed. Ik heb zelfs in een van de niet werkende pc's een andere netwerkkaart gezet, maar het mocht niet helpen. Wie weet er een mogelijke oplossing? [ Dit Bericht is bewerkt door: Wer-Al Zwowe op 2002-03-12 11:31 ]
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat Windows 95 vaak extra aandacht behoeft, zelfs als de kaarten goed zijn geconfigureerd. Normaliter gaat er wat mis met de Windows aanmelding. Op mijn homepage is daar het een en ander over te vinden: http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk7.htm#WinAanmelden Als alles (bijna) goed staat, dan zou opnieuw aanmelden na het opstarten, een netwerkverbinding moeten geven. Ik zag dat ik dit nog niet expliciet op mijn pagina staat ... Als dit niet werkt dat mankeert er vrijwel zeker nog iets aan de instellingen. Oh ja, het item is bedoeld voor Win9x, het volgende item is specifiek voor Win95. Beide items zijn echter van belang voor Win95 Gebruik je wel of geen Active Desktop (kan worden geïnstalleerd vanaf Internet Explorer 4)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...