Ga naar inhoud

Probleem met netwerktoegang file sharing Win2000


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste medenetwerkers. Ik heb een probleempje, wie weet hiervoor een oplossing, of heeft het zelf ook: Thuis een netwerk zonder server. UTP netwerk met 10/100 Mbit netwerkkaartjes. Vroeger draaide ikzelf en alle andere pc's onder win98. Nu ben ik overgestapt naar win2000, maar ik heb problemen met het delen van files en printers. Op een pc heb ik totaal geen toegang tot mijn pc. Hij blijft vragen om een password, terwijl ik allang de binnenkomende verbinding aangemaakt heb, zonder password. Een andere pc heeft gewoon toegang tot mijn bestanden, dat gaat prima. Alleen probleem is dat die ene pc, die wel toegang heeft tot mijn pc, niet mijn printers of cd-rom drive kan zien, als ik hem wel geshared heb! Wie o wie, weet wat dit kan zijn? Greetz
Link naar reactie
[quote:89f0f2338b] Op 10-03-2002 22:13, schreef Wparent: Hoe bedoel je? Dezelfde users? dat kan ik toch alleen doen in win2000? [/quote:89f0f2338b] Je bent toch overgestapt naar win2000? Of heb je nog 1 pc op win98; dan moet je de gebruiker daarvan ook instellen in win2000 anders kun je geen contact maken. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
das het probleem dus. We hebben 2pcs onder win98, en ik onder 2000. Mijn pa kan mijn gewoon zien, en contact maken, heb daarvoor ook inkomende verbinding ingeschakeld, en voor zusjes pc deszelfde inkomende verbinding aangemaakt, maar blijft problemen geven. Denk dat het aan de pc van zus zelf ligt, even win opnieuw installeren daar, maybe [quote:4cb68c65fe] Op 11-03-2002 17:57, schreef NoZtra: [quote:4cb68c65fe] Op 10-03-2002 22:13, schreef Wparent: Hoe bedoel je? Dezelfde users? dat kan ik toch alleen doen in win2000? [/quote:4cb68c65fe] Je bent toch overgestapt naar win2000? Of heb je nog 1 pc op win98; dan moet je de gebruiker daarvan ook instellen in win2000 anders kun je geen contact maken. Groetjes, Noztra. [/quote:4cb68c65fe]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...