Ga naar inhoud

Plan van aanpak


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Een vraag waar over nagedacht mag worden: Via de Internet Provider @Home van Essent kabelcom heb ik een internetverbinding. Ik krijg mijn IP-adres via DHCP. Ik ben in het bezit van een werkstation Windows XP en nog 2 met Win9x. En een laptop van Win2K Pro Al deze werkstations moeten worden gekoppelt aan het internet. Bovendien wil ik zowel met de XP-machine als de laptop mijn printer benaderen en data opslaan. Kortom tijd voor een centrale server! Hiervoor is de hardware aanwezig om server software op te installeren. Dus das geen probleem. Ik heb een 300 Mhz machine tot mijn beschikking, dat lijkt me redelijk snel genoeg voor server Maar welke software zal ik installeren? Ik wil het volgende doen met de server: - toegang internet vanaf de werkstations - gebruik verschillende messengers (MSN/ICQ) tergelijkertijd - toegang printer van de werkstations - toegang data vanaf de werkstations - toegang data via een willkeurige machine via het internet Uiteraard moet de boel tot op het bot beveiligd zijn. Waar begin ik? Heeft iemand een aanrader? Een URL of wat dan ook? Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...