Ga naar inhoud

Netwerk is erg traag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sind kort 10/100MB kaartjes in mijn computers zitten. Ook heb ik een 10/100MB hub staan. Als ik data van de ene naar de andere computer kopieer dan gaat dit erg traag. Als ik ping dan worden er waarden weergegeven die je bij een 10MB netwerk mag verwachten (tussen de 1 en 10ms) weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Oh ja ik heb overal Cat5e kabels liggen dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Link naar reactie
Als ik een bestand van 650MB van de ene naar de andere computer kopieer met een 10/100MB hub ertussen dan duurt dit ong. 7 minuten met een 10mb hub ertussen duurt het ong. 15 minuten. Het gaan dus maar dubbel zo snel terwijl het 10 keer sneller zou moeten gaan. bovendien, als ik uitga van een gemiddelde snelheid van 8 megabyte p/sec op een 100MB/sec verbinding (is iedereen met me eens?) dan zou het met een bestand van 650MB in 1,5 minuut bekeken moeten zijn. Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
-Staan de netwerkkaarten op auto detect ? - Heb je de kabels zelf gemaakt, zo ja is de bekabeling ok ? - liggen de kabels in de buurt van electromotoren (interverentie) Ik heb dezlefde problemen gehad en nadat ik er achter gekomen was dat ik de bekabeling net ff wat anders had gemaakt dan de bedoeling gaat mijn netwerk nu als een trein SUCCES
Link naar reactie
-Staan de netwerkkaarten op auto detect ? - Heb je de kabels zelf gemaakt, zo ja is de bekabeling ok ? - liggen de kabels in de buurt van electromotoren (interverentie) Ik heb dezlefde problemen gehad en nadat ik er achter gekomen was dat ik de bekabeling net ff wat anders had gemaakt dan de bedoeling gaat mijn netwerk nu als een trein SUCCES
Link naar reactie
-De netwerkkaarten staan idd op autodetect -de kabels liggen niet in de buurt van electromotoren -ik heb de kabels zelf gemaakt (zo moesten door muren ed heen) en voor zover ik weet zijn ze ok. ik heb de volgorde wit-oranje oranje wit-groen blauw wit-blauw groen wit-bruin bruin aangehouden. Hoe kan ik eventueel controleren of ze goed zijn?
Link naar reactie
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik heb 4 systemen in een netwerk: 486/dx2 Win95 (printer en internet server), P2-233 Win98SE, P3-667 win98SE en P4-Winxp home. Het netwerk draait goed, alles wordt gezien, echter ALLEEN het xp systeem haalt bestanden van de andere systemen erg traag binnen, 1 Mb ophalen bijv. duurt minuten, met mijn 10/100 Mbit netwerk zou dat een paar seconden moeten zijn. De andere systemen onderling doen dat wel. De verbindingen testen met bijv. programma Q-check geeft aan dat snelheid wel 60 Mbit is. Toch komen bestanden bijv. door knippen en plakken in 'Windows Verkenner' zeer traag over. Heeft iemand een advies? bvd GerritVW
Link naar reactie
Het probleem is dat ik geen kabel tester heb. Auto-detect is eigenlijk auto-mode. ik kies "eigenschappen" van "netwerkomgeving" daar selecteer ik mijn netwerkadapter (unex nexnic nd012c) en kies weer "eigenschappen" In het menu dat ik dan krijg kies ik "geavanceerd" en daar selecteer ik "link speed/duplex mode. Deze staat ingesteld op "auto-mode". Ik ben ervan uit gegaan dat dit bedoeld werd. maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Link naar reactie
Antwoord gevonden!!! Zie Knowledge Base onder Trouble Shooting & Support in http://www.microsoft.com/technet/404/default.asp In item Q315237 'High Rate of Collisions on 100-MB Networks' staat precies geschreven wat het probleem is en hoe op te lossen: een aanpassing in het register. Stom dat zoiets een probleem kan zijn en dat de oplossing zo moeilijk te vinden is. Zoek zonodig in de knowledge base op 'Slow Network'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...