Ga naar inhoud

Anders???


anoniem

Aanbevolen berichten

Okay.... ik heb 2 pc's waarvan er een verbonden is via een ethernet kaart met Adsl. Nu wil ik wel een netwerk aanleggen maar NIET het internet delen (Dit is dus anders dan de meeste). Pc1 (met adsl) uitgerust met een tweede NIC (installatie verliep prima) Hubje er tussen pc2,instellingen gechecked...en nu het probleem... ze zien elkaar niet. Via pc1 het internet op..... mmm... kan niet. Nic2 in pc1 uitgeschakeld...ja hoor internet werkt weer. What went wrong...is er een conflict tussen beide nics en zo ja wat moet ik veranderen??? Wie kan mij verder helpen. Indien je meer info nodig hebt dan hoor ik het graag. Frusti ps. pc1 win98, 1.3 Ghz pc2 win2000, 1.5 ghz [ Dit Bericht is bewerkt door: Frusti op 2002-03-03 22:18 ]
Link naar reactie
Kijk eens in het configuratieschermsysteem of de netwerkkaarten een conflict hebben. Wanneer je voor je lokale netwerkje alleen Netbeui als protocol installeerd is het niet eens mogelijk om internet te delen. Tevens is het ook veiliger. Internet delen moet geinstalleerd worden. Dit kan b.v ICS of een proxyserver zijn. Wanneer je niks installeerd wordt er ook niks gedeeld.
Link naar reactie
Hi Sjoerd, ben inmiddels zover dat ik beide pc's zie in netwerkomgeving maar kan nog niet op gedeelde mappen. Internet werkt tevens ook gewoon prima nu. Ik heb de IP's veranderd en nu werkt in ieder geval dit gedeelte. Ik hoef niet met pc2 het internet op, dus dan hoef ik volgens mij internet delen niet te instaleren, toch???? Nu de volgende stap: ik wil bestanden kunnen uitwisselen, maar als ik met pc2 (win200) op het icoontje van pc1 klik dan krijg ik de melding "\pc1 is niet toegankelijk. Kan het netwerk pad niet vinden" Wat kan ik hier aan doen. Ze zien elkaar nu wel maar willen geen toegang geven.... Hoop dat je mij kan helpen
Link naar reactie
Heb je bestands en printerdelen geactiveerd? Dit kun je zien bij de netwerkeigenschappen in het configuratiescherm. Vervolgens moet je in de verkenner regelen dat schijven gedeeld worden. Klik met de rechtermuisknop op een schijf en kies delen. Hoop ik is dit voldoende info. Moet nu heel gauw weg anders moet ik me morgen weer een half uur eerder melden op school. :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...