Ga naar inhoud

vigor router laat client pc's niet joinen op internet games


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds 2 weken ADSL. Hiervoor is aangelegd een netwerk met een Vigor2200e router en een alcatel modem. In het netwerk zitten 3 pc's: 2 desktops op winxp en een laptop op win98. Mijn pc is volgens mij degene met een directe lijn naar buiten, ip-adres 192.168.1.10 De andere 2 pc's zijn de volgende in de range i.e .11 en .12. Het netwerk loopt prima, we kunnen files en printersharen, maar we kunnen maar op een manier met de pc's binnen het netwerk gamen. Het lukt alleen als de .11 of .12 hosten (als de .10 host vinden de anderen hem niet. Maar als we met vrienden over het internet willen spelen (wancatan), dan kunnen de .11 en .12 niet meedoen, ze vinden de host wel, maar worden er direct weer uitgegooid. Ook vreemd is dat als alle 3 online zijn we elkaar niet zien in windows messenger maar anderen ons wel zien. In de instelling van vigor heb ik geprobeer dit op te lossen door dmz enable in de nat setup in te stellen voor de .11 en .12, maar dit haalt niks uit. Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen? Groet, Florence
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...