Ga naar inhoud

Router, MXStream en HCCNet


anoniem

Aanbevolen berichten

Je stelt de vraag verkeerd. Wat krijg je niet aan de gang? Dat zet je er namelijk niet bij. Krijg je je lokale netwerk niet aan de gang of internet delen? Als je je internet via de router wilt delen over meer dan 2 comps dan moet je het volgende instellen op je router. - Je draait eerst fff win xp update. Omdat sommige routers Windows Virtual Machine (Java) vereisen. Deze zit standaard niet in Windows XP. Maar deze is wel als update verkrijgbaar. - Daarna kun je je via je browser je router bios in - type hiervoor: http://ip-nr - Bij ip-nr vul je dus het ip van je router in - Kies dan eerst fff de optie "clear configuration & reset router" - Deze optie kan iets anders heten, maar het lijkt op wat ik net typte - dan stel je de volgende gegevens in: je kiest voor het PPTP protocol PPTP local IP: 10.0.0.150 PPTP netmask: 255.255.255.0 PPTP remote IP: 10.0.0.138 account name: je loginnaam bij je provider password: het password van je provider Ik heb zelf ook ADSL via router-switch, en het werkt goed, met deze instellingen. Sla alles op. En als het is moet je dan al internet verbinding hebben. Misschien moet je de computer fff opnieuw opstarten en/of het modem en router aan en uitzetten. suc6 ermee,
Link naar reactie
- Die is altijd up-to-date - configuratie van router via browser is ook gelukt - Moet ik m resetten? - Het aan uit zetten heeft ook niks geholpen. Dat had ik ook al meerdere malen gedaan. Het ging allemaal vreemd. Ik heb die settings dus ingevoerd en toen had ik idd verbinding...toen de 2e pc eraan gehangen... die deed het ook.... toen ik naar beneden liep naar pc 1 toen had die geen verbinding meer en kon ik ook niet meer maken. Ik begin dus eigenlijk te vermoeden dat ik iets fout heb gedaan in Windows... maar wat???.. Ik heb nu de originele inbelverbindingen hersteld/opnieuw aangemaakt. Zodat ik weer verbinding krijg... En wil het weer opnieuw proberen. Vraagjes aan jou. - Heb jij nog iets veranderd in je netwerk en/of inbelinstellingen? (DNS, WINS, IP, GATEWAY etc) - Volgens mij heb ik bij HCCnet een vast IP adres (staat in brief met gegevens) kan ik dan niet beter alles een vast IP adres geven? groeten Jordi
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
[quote:223e23c921="Jordipordie"]Oorzaak gevonden! Helpdesk liet me telkens een dial-up/VPN aanmaken. Nu eindelijk daar iemand aan de lijn gehad die er wel verstand van had. Je hoeft alleen een kleine verandering in de netwerkprotocol te maken en voila. Maar bedankt voor je reactie! :smile:[/quote:223e23c921] Heb dezelfd problemen, zou je aan willen geven wat die kleine verandering was in het netwerkprotocol? Groet cire
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi, Kunnen jullie iets specifieker zijn met het probleem? Eerlijkheidshalve weet ik niet meer wat precies het probleem was toen... maar in de tussentijd heb ik dat ding wat meer leren doorgronden. Dus waarschijnlijk kan ik jullie alsnog helpen. De basis is dit: - Delete je oude verbinding, kan beter vers beginnen. - Bij installatie geen software draaien die de boel kan verstoren (bv firewall). - Zet om te beginnen bij je TCP/IP eigenschappen alles op auto (in principe regelt jouw router alles). - Voer (via browser) al jouw provider inlog gegevens in in de router. - Zorg dat je jouw router up-to-date hebt (flashen). Dit allemaal al geprobeerd? Ik hoor t wel..... ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...