Ga naar inhoud

Qcheck meet slechts 25Mb/s over 100 Mb/s netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:be0bdf1fb2] Op 27-02-2002 18:04, schreef aviator: Computer 1 WindowsXP en computer 2 Win98 verbonden met UTP-crosskabel. Beide NIC's op 100 Mb/s ingesteld. Toch wordt slechts 25 Mb/s gemeten met behulp van Qcheck, zie CT maart. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? [/quote:be0bdf1fb2] Niet direct een antwoord op je vraag, maar wel handig om te weten. Die netwerkkaarten werken niet op 100 mb/s. maar op 100 mbit/s. Dat is dus maar 12,5 mb/s. Probeer ook eens andere programma's om te meten. Volgens mij wordt de maximale snelheid bijna nooit gehaald met een netwerkaart. Ik heb hier een 10 mbit netwerkje liggen. Maar ik haal nooit 1,25 mb per sec.
Link naar reactie
De 100Mb/s is het maximum in theorie. Oftewel dit zul je nooit halen. Ook ligt het aan de kwaliteit van de netwerkkaarten. Meeste goedkope netwerk kaarten zullen echt niet de 50 Mb/s niet halen. Ga je voor de echte bedrijfs netwerk kaarten dan zul je een stuk dichter in de buurt komen van de 100 Mb. Niet vergeten dat bij het verzenden ook telkens acknoledge en request commando's verstuurd worden. Dit is low level communicatie en wordt dus waarschijnlijk niet gemeten. En wat dacht je van collisions als ze allebei tegerlijkertijd proberen te verzenden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...