Ga naar inhoud

Wat is het beste netwerk (hardware/software) voor Mxstream A


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag weten wat het beste netwerk is voor Mxstream Advanced (want mijn huidige netwerk is, denk ik, een vertragende faktor. Welke hardware/software kan ik daar het beste voor kan kopen. Hieronder ook nog wat vragen die daar betrekking op hebben. 1). Hoe zit het met delen van Mxstream Advanced hebt (dus met verschillende IP adressen op verschillende computers)?? Het lijkt me dat je internet dan niet hoeft te delen (softwarematig), maar alleen hoeft te zorgen voor een goede switch/router (wat is eigenlijk het verschil tussen deze woorden of is er geen verschil? En is er een verschil, welke van de 2 moet ik dan hebben). Klopt dit? 2). Helaas zeiden ze bij KPN destijds dat een HUB ook wel voldoende was grrr. nou dat heb ik geweten... het modem moet je bijna altijd resetten als je met een andere computer wilt inloggen op het internet en daarnaast gaat het traag als je op meerdere PC's tegelijk internet. Zijn deze 2 problemen ook opgelost met een switch/router? 3) Ik heb nu 10Mbit ISA kaartjes van 3Com erinzitten met een 10/100 3Com Hub. Met downloaden haal ik nu vaak maar 100kb/sec. Dit lijkt me een beetje weinig. Ligt dit aan de hardware en moet die sneller... of is Mxstream Advanced gewoon zo traag? (hoe snel zou dat eigenlijk moeten zijn?)
Link naar reactie
1)Als je 4 IP-adressen hebt gekregen en je wilt met 4 computers mx-stream gebruiken dan hoef je softwarematig de verbinding niet te delen. Maar volgens mij krijg je nog maar 1 IP-adres en dan moet de verbinding gedeeld worden. Delen kun je doen mbv een router, die het netwerkverkeer regelt. De meeste routers bevatten ook een firewall waarmee je door middel van regels het netwerk kunt beveiligen. Sommige routers bevatten ook nog een switch of een hub zodat je m.b.v. 1 apparaat ook meteen meerdere computers kunt aansluiten. Dan praten we dus over een Router/Firewall/Switch of Router/Firewall/Hub. 2)Hub of Switch? Een hub bevat geen specifieke intelligentie en stuurt alle verkeer dat binnenkomt naar alle poorten die het heeft. Dat is dus niet efficient en alleen werkbaar in kleine netwerkjes. Een switch heeft deze intelligentie wel en stuurt het dataverkeer direct naar de juiste poort waardoor de rest van het netwerk dus ontlast wordt. Een switch is dus sneller. 3)Het interne netwerk kun je versnellen door 100Mbit netwerkkaarten te gebruiken. Dat moet de Switch of Hub van de router uiteraard ook ondersteunen. Voor het delen van de internetverbinding maakt dat niet direct wat uit. De maximum bandbreedte is 1024Kbit, en met hoe meer mensen je dat gaat delen hoe minder bandbreedte ieder krijgt. Als je tenminste met z'n allen tegelijk aan het PowerSurfen bent. En downloaden met 100Kb/sec is volgens mij het maximum. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...