Ga naar inhoud

Printer delen tussen ME en XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Printer delen tussen een Windows ME en XP machine kan toch geen probleem zijn ?! En toch.... Op de XP machine een HP deskjet aangesloten en aangegeven dat de prn gedeelt moet worden, zelfs aangegeven waar software staat voor aanloggende niet XP machines. Beide machines gebruiken TCP/IP en zitten in dezelfde werkgroep, ze zien elkaars schijven maar vanaf de ME machine is er geen shareable printer te zien. Op de XP machine heb ik wel NTFS gebruikt, vanaf de ME kan ik dus de XP schijven wel zien maar niet benaderen vanaf XP kan ik alle schijven zien en benaderen, kopieren gaat prima. Hoe krijg ik de Deskjet nu geshared, wat doe ik verkeerd. Als iemand een helder idee heeft laat het me weten, al vast mijn dank.
Link naar reactie
Heren bedankt voor de reactie. Een directe benadering van de printer "\PCnaamprinternaam" werkte helaas niet en Windows gaf aan om naar kabels, drivers te kijken. bij de XP PC in de netwerkomgeving echter zach ik de naam van de printer alleen als HPDeskjet staan zonder de type aan duiding en dat bracht me op het spoor van de naam-geving-lengte. De naam ingekort op de XP pc naar HPDJ720C en voila de printer was ook op de ME machine te zien. Op de ME machine de printer drivers geinstalleerd en daarna de prn toegevoegd, start - settings - printers - add printer - netwerk printer en met browse de prn aan kunnen geven. PRINTEN dacht ik, helaas de communicatie gaat niet goed (zegt de HP software) en de print opdrachten worden afgebroken. De printer staat op de XP pc op de parallele poort aangesloten en vanaf de XP pc is het printen geen enkel probleem. Heef iemand hierover nog een helder idee ?? Laat het me even weten, zo vlak voor de finish te moeten stoppen is ergelijk.
Link naar reactie
Ik hoop dat ik de reddende engel mag zijn :grin: Als je je printer deelt dan kun je bij de beveiliging zien welke gebruikers/groepen welke rechten e.d. hebben. 2 oplossingen: 1) voeg een guestaccount to en geeft deze de printrechten als dit niet werkt dan .. 2) voeg in je win2000 gebruikersaccounts toe. De namen moeten dan de namen zijn van de computers die gebruik willen maken van je printer. Dus als je tweede computer HansAnders heet, dan voeg je een gebruikersaccount HansAnders toe. Als je hiermee klaar bent dan moet je weer in de eigenschappen van de deling de accounts toevoegen wat je net hebt aangemaakt. Geef deze de rechten. Voeg een netwerkprinter in de betreffende computers en hoppaaaaaaa printen maar :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...