Ga naar inhoud

Netwerk met 3 computers.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ben van plan om een netwerk aan te leggen met 3 computers. Het betreft 1 pentium 166Mhz, 1 AMD 800Mhz en 1 AMD 1200Mhz. Het is de bedoeling dat ik op de pentium mijn MXStream modem (Alcatel Touchtone USB) aansluit en als server wil laten draaien. Met de 2 AMD's wil ik kunnen internetten via de pentium. Is dit mogelijk? En wat voor spullen heb ik ervoor nodig? Groetjes, Vis17.
Link naar reactie
[quote:a90cb77223] Op 23-02-2002 18:20, schreef vis17: Hallo, Ben van plan om een netwerk aan te leggen met 3 computers. Het betreft 1 pentium 166Mhz, 1 AMD 800Mhz en 1 AMD 1200Mhz. Het is de bedoeling dat ik op de pentium mijn MXStream modem (Alcatel Touchtone USB) aansluit en als server wil laten draaien. Met de 2 AMD's wil ik kunnen internetten via de pentium. Is dit mogelijk? En wat voor spullen heb ik ervoor nodig? Groetjes, Vis17. [/quote:a90cb77223] 1) Een hub of switch. Hub is voldoende bij 2 pc's, maar als je nog flink wilt gaan uitbreiden kan switch handig zijn. 2) 4 netwerkkaarten. 2 voor de pentium 166. (1 voor internet en 1 voor thuisnetwerk) 3) Oplossing voor delen internet. Kan gewoon windows zijn met een deelprogramma. Kunt ook linux of b.v Smoothwall of Freesco gebruiken.
Link naar reactie
Niet lullig bedoeld, maar die netwerkkaart voor het internet heeft ie waarschijnlijk al. :wink: Ik heb ook 3 pc's gekoppeld maar dan met een kabelmodem van chello. Werkt prima, let er wel op dat je instellingen hetzelfde zijn. Een fout is echt heel snel gemaakt. Als je het goedkoop wilt houden en toch snel, dan zou je een starterspakketje plus een losse netwerkkaart aan kunnen schaffen. Het leuke daarvan is, is de prijs. Ik heb ze zelf van Edimax. Hier zit een hub+ 2 netwerkkaarten, die losse netwerkkaart is voor de derde pc, maar dit alles is door het op deze manier aan te schaffen veel goedkoper dan 3x netwerkkaart en 1 hub. Wat ook leuk is aan zo'n startterskitje is dat er vaak al utp-kabel bij zit. Kun je namelijk meteen aan de slag. Om lang plezier te hebben van je netwerk zou ik minimaal 100Mbps nemen.
Link naar reactie
[quote:019c1197fb] Op 24-02-2002 19:38, schreef Dilbert: Niet lullig bedoeld, maar die netwerkkaart voor het internet heeft ie waarschijnlijk al. :wink: [/quote:019c1197fb] Zover was ik ook al hoor :grin: Maar ff voor de volledigheid had ik het erbij gezet. En ook voor de duidelijkheid van die 2 in de P166. Zo'n starterspakket lijkt me niet echt de goedkoopste oplossing. Je bent meestal goedkoper uit als je alles los koopt. Wanneer je het netwerk alleen voor internet gebruikt en wat bestanden en printer deelt is het nergens voor nodig om een 100 mbit hub te kopen. Tenzij je geld teveel hebt natuurlijk. Die dingen zijn zo 2x zo duur als een 10 mbit. Je gebruikt maar 2 computers dus dan is 10 mbit zat. Vraagje tussendoor: Hoe deel jij die chelloverbinding? Ik krijg over paar dagen chello en zoek nog naar beste oplossing voor delen. Ik heb een P200 die als server gaat dienen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-02-24 21:01 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...