Ga naar inhoud

e-mail op verschillende computers


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:41cd098b81] Op 21-02-2002 22:47, schreef Bassieb: Zoals altijd hier worden er vragen gesteld, dus ik ook maar :smile:. Ik heb adsl en heb met een router 4 computers aangesloten, ik heb een website met onbeperkte e-mail aliasen, is het ook mogelijk om op comp. 1 a@aa.aa binnen te halen en op comp. 2 b@aa.aa binnen te halen, enz, enz [/quote:41cd098b81] Dat is mogelijk ja, gewoon in je emailproggie de juiste instellingen opgeven.
Link naar reactie
Je kunt in op iedere computer de mail laten filteren dat alleen op je computer komt wat voor jou bestemd is...al zou ik niet weten hoe...en je moet ervoor zorgen dat het email programma dan wel de post op de server achterlaat en niet weggooid als het niet door het filter komt. Beter is denk ik om een mail server te draaien.. zodat de mail opgeslagen (en gesorteerd) wordt op de server tot een gebruiker in het netwerk zijn mail van de server haalt. Dit is wat ingewikkelder, maar je moet gewoon efe een goed programma hiervoor hebben...(in Linux zit dit al ingebouwd). Mischien weet iemand hier nog een goed mailserver-programma voor Windows? Verders weet ik niet of het ook in een 'werkgroep' kan, ofdat het alleen werkt in een 'domein'..... _________________ Beter lullen over je fiets dan fietsen over je lul [ Dit Bericht is bewerkt door: Freaker op 2002-02-24 13:06 ]
Link naar reactie
Ik gebruik Eudora als emailaccount. Daar kun je verschillende accounts aanmaken. Zelf heb ik er 4, waarvan 1 voor mijn dochter. Ik haal dus van 3 pop adressen in 1 keer de mail binnen. Heb van Eudora ook een 2e versie er op staan waarbij alleen het pop account van mijn dochter wordt opgehaalt, terwijl er bij dezelfde ISP wordt ingebelt als bij de andere adressen. Alleen bij het versturen moet je bij allemaal de smtp invullen van waar je inbelt. Ik hoop dat je het nog snapt want ik ben er ook ff mee bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen _________________ Als je zelf niet alles weet, moet je zorgen dat je personeel hebt wat het wel weet. [ Dit Bericht is bewerkt door: bajnok op 2002-02-25 21:07 ]
Link naar reactie
Het is mogelijk... als ik goed begrijp wat je bedoelt. Je hebt een email adres (mail@hccnet.nl) en die heeft een alias (mail2@hccnet.nl). De alias is een forward adres naar mail@hccnet.nl. Het is te doen met Wizard Regels... - Ga naar Wizard Regels te vinden in het menu Extra. - Klik op nieuw. - Klik op volgende. - Zet een vinkje voor: "verzonden aan personen of distributielijst". - Klik in het paneel eronden op: "personen of distributielijst" - Maak een nieuw contactpersoon aan, met de alias in het emailadres vakje. - Zet de nieuwe contactpersoon in het vak "aan". - Klik volgende. - Vink de actie aan die je wilt... Ik hoop dat ik je hiermee genoeg geholpen heb... WingMan
Link naar reactie
:smile: niet helemaal, die regels had ik al ondekt, want als ik met regels werk komt alle aliassen binnen op 1 computer, en dat is iets wat ik juist niet wil, ik wil alleen maar 1 alias van de host plukken, en mijn broer wil alleen maar zijn alias plukken zonder dat de mijne op zijn computer terecht komt... Misshien vertel ik het wel allemaal te ingewikkeld, maar misschien is het ook gewoon onmogelijk :smile: en wil ik te veel. Bassie, (het leven is simpel, als je alles weet)
Link naar reactie
Dilbert, volgens mij heb je het dan over accounts, niet over aliasen... (een alias is een forward mailadres naar een account). Het kan wel met een klein omweggetje... Als je de mail binnenhaalt moet je de andere berichten (die niet naar jou alias verzonden zijn) verwijderen. Dan denk je dat je broer ze niet meer krijgt, dat is ook zo. Maar als je bij de account opties in het tabblad geavanceerd kijkt, zie je ook de optie: "Een kopie van de berichten op de server achterlaten". Dan krijgt je broer ook zijn eigen berichten. Ikzelf gebruik het ook en het werkt perfect. Het enige nadeel is dat als je de extra optie: "Van server verwijderen na verwijderen uit Verwijderde Items" (wat een minder handige zin...) gebruikt, je Verwijderde Items map erg vol word op een gegeven moment. Er zijn geen problemen alleen oplossingen, meestal... WingMan [ Dit Bericht is bewerkt door: WingMannl op 2002-03-01 01:17 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...