Ga naar inhoud

internet delen met wanadoo premium


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag vanaf 2 pc´s evt. tegelijkertijd kunnen internetten. Er is een netwerk aangelegd tussen de 2 pc´s, dat werkt. De pc die toegang heeft tot het internet heeft een unex netwerkkaart, aangesloten op het kabelmodem en een unex USB netwerkaart die deze pc verbindt met de andere waarin ook een unexkaart zit. (USB vanwege het feit dat er geen slots meer vrij zijn)Dit netwerkje werkt goed. Wanneer ik dan " internet delen" installeer en alles verder installeer kan ik geen verbinding meer maken via de software van wanadoo-cable omdat er ineens het bericht verschijnt dat het internet gedeeld wordt en dat ik moet kiezen welke kaart de toegang gaat verzorgen. Ik heb dan de keuze uit PPPnP en de USB netwerkkaart, maar dat is nu net niet de kaart die ik zou moeten kiezen. M.a.w. mijn unex kaart die aan het modem gekoppeld is komt er niet in voor. Als ik dan de " inbel" software opnieuw installeer, kan dat ook niet. Mijn vraag: is dit een lulligheidje van Casema om internet-delen dwars te zitten? (die indruk krijg ik namelijk) of doe ik gewoon iets ontzettend stom verkeerd? Help!!
Link naar reactie
inderdaad casema wil hebben dat je maar met 1 pc internet... doe het volgende maak gebruik van een hub voor je netwerk en hang de casema modem aan de uplink de andere pc's gewoon op poort1 en 2 dna ga je internet instaleren en hij vind de modem gebruik als gebruikersnaam op de ene pc c1234567@wanadoo en op de andere c1234567@casema je moet voor elke pc apart inloggen... op deze manier kan je met 2 pc's inloggen er is nog een ander manier om met meerdere pc's in te logeen en dat is via smoothwall ( linux progje .. maar dan moet jee een oud pc'tje hebben die je eigenlijk niet meer gebruikt die als server dient ( geen monitor of muis nodig) ga naar http://www.smoothwall.org voor meer informatie het is een gratis progje van ongeveer 20 mb suc6
Link naar reactie
[quote:dec8b33bbb] Op 21-02-2002 20:20, schreef flagine: inderdaad casema wil hebben dat je maar met 1 pc internet... doe het volgende maak gebruik van een hub voor je netwerk en hang de casema modem aan de uplink de andere pc's gewoon op poort1 en 2 dan ga je internet instaleren en hij vind de modem gebruik als gebruikersnaam op de ene pc c1234567@wanadoo en op de andere c1234567@casema je moet voor elke pc apart inloggen... op deze manier kan je met 2 pc's inloggen [/quote:dec8b33bbb] Kan dit dan met een gewone Netwerkhub, of moet daar een router in of bij zitten?
Link naar reactie
[quote:f3062e22b7] Op 22-02-2002 23:24, schreef Dilbert: Netwerkhub is voldoende [/quote:f3062e22b7] Dus als ik een van onderstaande HUB's haal dan moet dat mogelijk zijn of is er wat anders nodig? Uiteraard kabels. En wat is dan de beste keuze? Unex Ethernet-HUB 10 Base-T 8 Prt of Safeway RJ45 HUB 5 Ports Switch Legato Ethernet-HUB 10BaseT 6 Ports
Link naar reactie
Ik heb zelf wanadoo broadband basic en ik heb ik zo'n 'inbelaccount'. Het is niet goed mogelijk om een hub te gebruiken, deze kan ontdekt worden door Casema, waardoor je kans hebt afgesloten te worden. Het beste kun je in de 'host' twee netwerkkaarten installeren. Een voor internet en een voor het interne netwerk (die je met een hub met meerdere mensen kunt delen.) Je kan niet alle proxy servers gebruiken, omdat Casema een aparta protocol gebruikt namelijk PPoE. Proxy servers MOETEN dit ondersteunen. Voorbeelden zijn AnalogX proxy of Winproxy (zo met crack te verkrijgen via KaZaa!). Als het goed is, werkt het dan goed (bij mij tenminste. Maarten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...