Ga naar inhoud

Configuratie van IE op client PC


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerk tussen: PC1 met winxp PC2 met win98 (niet se) Verbinding via crosskabel. Verder hangt aan PC1 een ethernet ADSL modem. Beide PC kunnen elkaar zien en bestanden uitwisselen. Echter internetten is onmogelijk vanaf PC2. Vragen: 1. Als ik een kaal systeem heb, hoe moet ik dan IE configureren? Ik kan nu niet aanklikken (blijft grijs) hoe ik een verbinding tot stand wil brengen? 2. Moet ik op PC2 soms VPN installeren?
Link naar reactie
IE = Internet Explorer? Dan het volgende: Allereerst moet je op de server een Proxy server installeren, download daar het simpele (gratis) programma voor: http://download.cnet.com/downloads/0-10069-107-6578285.html?tag=dir Configureer al je clients in IE: Extra -> Internet Opties -> Verbinding -> LAN Settings (ergens onderaan) vul daar in: 192.168.0.1(IP van je server) Port: 4480 Als dit niet werkt, moet je even de Readme van het progie lezen, daar staan ook de proxy instellingen voor FTP etc. in... Om op de administrator page te komen: http://serverip:4400/ Suc6!
Link naar reactie
[quote:634ef1e9b5] Op 01-03-2002 1:46, schreef WingMannl: Kan je proberen maar ICS werkt meestal niet...??? WingMan [/quote:634ef1e9b5] ICS werkt best,, maar het is wel vaak nodig om zelf nog wat dingen te regelen. Bij mij gebeurde het vaak dat de clientdiskettes niet goed werken. Maar als je zelf de gateway insteld doet de client het meteen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...