Ga naar inhoud

gebruikersrechten binnen een werkgroep


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop dat op een domein (op de zaak) draait. Ik kan voor elke directory bepaalde (netwerk)gebruikers bepaalde rechten geven. Thuis heb ik een thuisnetwerk waar deze laptop en één andere vaste pc in staan. Op zich werkt dat goed: ik kan via de vast pc ADSL-internetten en vanaf die pc in mijn laptop kijken (na naam & pass in te hebben gevoerd). Andersom lukt het me nog steeds niet: Ik heb de firewall op beide netwerkverbindingen uitgeschakeld en op de vaste pc de c schijf in z'n geheel gedeeld. Als ik de vaste pc echter vanaf de laptop benader, geeft hij de melding 'de gebruiker niet te kunnen vinden'. Wat me daarbij opviel is dat er bij een werkgroepconfiguratie geen gebruikersrechten kunnen worden toegekend. Ligt bovenstaande probleem daaraan cq. is daar een truc voor ? Bedankt ! [ Dit Bericht is bewerkt door: blueteether op 2002-02-21 10:19 ]
Link naar reactie
Welk OS draait die laptop en vaste PC? De laptop zit normaal in een domein, dus die zal zich bij SMB (microsoft bestanden en printerdeling) eerst even aan de PDC (primary domain controller) willen authenticieren. Win9x clienten kunnen nooit 'echt' tot een domein behoren omdat ze niet verifierbaar zijn voor de server (die laat ze dan ook maar gewoon alleen op username en passwd toe), maar WinNT/2K/XP machines wel... bovendien heeft die laatste groep een al iets beter netwerkidee...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...