Ga naar inhoud

Smoothwall op wanadoo premium met HUB ???


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi kan iemand mij vertellen hoe ik smoothwall moet instellen voor wanadoo cable premium ? ik maak gebruik van een hub omdat ik anders niet in ko n loggen met 2 pc's en het werkt gewoon lekker makkelijk voor het netwerk... ik heb in de server 1 netwerk kaart en probeer het in te stellen op green -red ..is dit goed ? maar dan vraagt ie voor red ook om een netwerk kaart ?? nu maak ik verbinding via de hub ( de pppoe ziet de modem omdat ie is aangesloten op de uplink) maar smootwall vind die niet? en dan natuurlijk nog de gateway ... wat moet ik daar invullen ? het adres vana mijn netwerkkaart op de server ?( waar smoothwall op is geinstaleerd) alvast bedankt .. ps stuur geen reacties met jah dat heb ik ook .. daar schiet niemnad iets mee op
Link naar reactie
De situatie die je nu beschrijft is wel erg vreemd. Je wilt je netwerk beschermen door een firewall tussen je internetverbinding en het netwerk te plaatsen (dat is toch de functie van smoothwall), maar vervolgens zet je de server/firewall gewoon maar ergens in het netwerk, en sluit je het hele netwerk direct aan op internet. Je zult je server dus moeten voorzien van een 2e netwerkkaart. Vervolgens sluit je je modem aan op de ene netwerkkaart, die wordt dan de "red nic" en je HUB op de andere de "green nic". Lees anders eens de uitgebreide documentatie eens door die op de Smoothwall site te vinden is http://www.smoothwall.org daar staan ook de begrippen Red, Green (en evt. Orange) NIC uitgelegd.
Link naar reactie
daar ben ik geweest en heb alle docs gedownload en gelezen .. ben inderdaad al een stap verder door een 2e netwerkkaart toe te voegen de green ingesteld en de red .... verder staat alles goed .. maar ik krijg via mijn client geen verbinding met de smoothwall pc alle opties geprobeerd ( http://192.168.0.3:81 e.d ) is er een manier dat ik de PPPoE gewoon op de smoothwall pc kan instellen ...?en dan doel ik op inlognaam en wachtwoord en dergelijke ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...