Ga naar inhoud

Netwerk ZEER sloom! - HELP!


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een probleem met mijn netwerk. Netwerk: Coax netwerk, 10Mbit dus en halfduplex. Mijn netwerk heeft een aantal maanden goed gedraaid. Maar op en of andere manier is op een gegeven moment (ik weet niet wanneer) de Upload naar mijn server (10.0.0.1) zeer langzaam tot bijna 0 :S! Terwijl de download gewoon de normale snelheid is... Weet iemand of het aan mijn Server of aan de Client ligt? en, Wat is het probleem??? Zoals vele mensen zeggen: "Je line speed!" Maar die staat zoals altijd op BNC en ik kan hem niet op auto zetten. Maar wel TP, maar dat is toch UTP?! Alvast erg bedankt! Ps.: voor de duidelijkheid: Client -> Uploaden -> Server (ongeveer 3kb/s) Server -> Downloaden -> Client (normaal) [ Dit Bericht is bewerkt door: Kees-? op 2002-02-23 16:26 ]
Link naar reactie
Coax is erg gevoelig voor lekspanningen. Zorg dat alle systemen aangesloten zijn op een wc met randaarde. Aan 1 kant van je coax moet de terminator uitgerust zijn met een aardkettinkje dat op de kast van die (geaarde) PC is vastgeschroefd. Als dat het geval is, stel je NIC's (evt. m.b.v. een bijgeleverd (DOS) progje) in op BNC aansluiting.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...