Ga naar inhoud

1 netwerk van meerdere PC`s -> overal zelfde users


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe krijg ik het voor elkaar om op alle PC`s in m`n netwerk (2x XP prof) de zelfde users met instellingen te hebben?? M`n Pa zit namelijk in z`n kantoor, en wil op 2 PC`s het zelfde doen. Hij en z`n assitente. Dus "Mijn Documenten", "Outlook" en al het andere moet het zelfde zijn. Eigenlijk zoek ik dus net zoiets als op grotere netwerken, waar je op een willekeurig werkstation kon aanmelden. Alleen hoe realiseer ik dit in XP prof?? Wie kan mij helpen? TJ
Link naar reactie
Dit kan inderdaad alleen met een 'domein'. Je hebt hiervoor op de server win 2000 server of Linux ofzo voor nodig...en deze stel je in dat hij moet functioneren als domain master. Verders moet je dan op de server de acounts voor alle gebruikers aanmaken in het netwerk, en mappen toegankelijk maken voor gebruikers (rechten instellen). Vervolgens moet je de werkstations lid maken van het domein, en dan kun je aanmelden op welk werkstation dan ook, en verder werken met ''jou' bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...