Ga naar inhoud

ZA Pro en ARM van Edimax broadband router


anoniem

Aanbevolen berichten

Situatie: 1 ADSL aansluiting met daaraan een edimax 6004+ router met ingebouwde 4 ports switch. Daaraan hangen 2 w98 PC's met beide ZA Pro. Alles werkt goed behalve als ik via de browser de router probeer in te stellen, specifiek: als ik in het DHCP gedeelte voor een MAC adres een vast IP nummer wil invullen via de knopstatic DHCP. Op dit moment komt de melding "Browser failed to send out user's command. Please try again" Zodra ik ZA Pro volledig afsluit gaat het wel goed. Verlagen van local zone security helpt niet. Alle protocollen en poorten vrijgeven helpt ook niet... RaRa, (instellen lukt dus wel door ZA even uit te zetten, maar fraai is dit niet) Iemand een oplossing of zelf al eens meegemaakt? Edwin
Link naar reactie
OK klein type-foutje, moet zijn 192.168.x.x reeks. Deze adressen zijn ooit samen met nog twee reeksen (zie hieronder)gereserveerd voor LANs. 10.0.0.0 - 10.255.255.255 172.16.0.0 - 172.31.255.255 192.168.0.0 - 192.168.255.255 Dit zijn adressen die vanaf het internet niet te bereiken zijn omdat ze op het internet niet routable zijn. Dit betekent dat je dus als bedrijf of particulier een TCP/IP netwerk(je) kan maken zonder dat je in de problemen komt met duplicaat IPs. Omdat een PC achter een broadband router een private range IP krijgt van de router is die PC dus redelijk veilig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...