Ga naar inhoud

netwerk verbeekt na ca uur


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, Ik heb deze vraag al eens geponeerd, maar geen reactie gekregen. Ik word er echter doodziek van dus nog een poging als jullie het niet erg vinden. Ik heb een draadloos netwerkje met sitecom pc card in laptop met windows 2000 pro en sitecom pc card in pc- cardholder in desktop onder windows xp pro. Bij anazetten van beide apparaten loopt het als een tierelier met een 802.11 ad hoc protocol en een ip-netwerkje. Na ongeveer een uur wordt de verbinding echter steevast verbroken. Pingen levert een time-out op en het netwerk is dus pleite. Soms helpt het een van de adapters even uit- en aan te schakelen, als de verbinding langer verbroken is geweest niet. Ik heb van alles geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd, andere procollen, thuisnetwerk wizard xp honderd kee rgedraaid, maar 't helpt allemaal niets. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik heb van ales
Link naar reactie
Op een ander forum, Breekpunt.nl, het even briljante als banale antwoord gevonden: registeraanpassing Zowel Windows 2000 als Windows XP verbreken netwerk verbindingen als ze een bepaalde tijd (ik geloof standaard 15 min) niet gebruikt zijn. Dit is bij te stellen in de registry, op eigen verantwoording: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesLanManServerparameters Zet de waarde voor autodisconnect op -1 en de verbinding blijft eeuwig bestaan. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik een minteken in het waardevakje kan intikken, doet ploink, maar je kunt een aantal minuten voor meer dan 8 jaar invullen en met netwerkje staat nu al meer dan 6 uur. Weet iemand hoe je -1 invult in een decimaal of hexadecimaal waardevakje in het registry als dat niet zomaar gaat, waarschijnlijk alleen cijfers wil accepteren?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:9f14e21fe1] Op 17-02-2002 15:24, schreef Gert Ringenoldus: Hi, Ik heb deze vraag al eens geponeerd, maar geen reactie gekregen. Ik word er echter doodziek van dus nog een poging als jullie het niet erg vinden. Ik heb een draadloos netwerkje met sitecom pc card in laptop met windows 2000 pro en sitecom pc card in pc- cardholder in desktop onder windows xp pro. Bij anazetten van beide apparaten loopt het als een tierelier met een 802.11 ad hoc protocol en een ip-netwerkje. Na ongeveer een uur wordt de verbinding echter steevast verbroken. Pingen levert een time-out op en het netwerk is dus pleite. Soms helpt het een van de adapters even uit- en aan te schakelen, als de verbinding langer verbroken is geweest niet. Ik heb van alles geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd, andere procollen, thuisnetwerk wizard xp honderd kee rgedraaid, maar 't helpt allemaal niets. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik heb van ales [/quote:9f14e21fe1]
Link naar reactie
[quote:56e9a42ae0] Op 17-02-2002 15:24, schreef Gert Ringenoldus: Hi, Ik heb deze vraag al eens geponeerd, maar geen reactie gekregen. Ik word er echter doodziek van dus nog een poging als jullie het niet erg vinden. Ik heb een draadloos netwerkje met sitecom pc card in laptop met windows 2000 pro en sitecom pc card in pc- cardholder in desktop onder windows xp pro. Bij anazetten van beide apparaten loopt het als een tierelier met een 802.11 ad hoc protocol en een ip-netwerkje. Na ongeveer een uur wordt de verbinding echter steevast verbroken. Pingen levert een time-out op en het netwerk is dus pleite. Soms helpt het een van de adapters even uit- en aan te schakelen, als de verbinding langer verbroken is geweest niet. Ik heb van alles geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd, andere procollen, thuisnetwerk wizard xp honderd kee rgedraaid, maar 't helpt allemaal niets. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik heb van ales [/quote:56e9a42ae0] antwoord je moet eens een nieuwe client aanmaken en anders opnieuw installeren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...