Ga naar inhoud

Netwerken onder XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb een probleem met het opzetten van het netwerk thuis. De situatie is dat ik 2 PC's heb draaien onder XP. De fysieke verbinding is oke want ik zie op beide systemen onderin de system tray het netwerk icoontje verschijnen. Ik heb op beide systemen de "setup a small or business network" wizzard gedraaid en zonder foutmeldingen voltooid. Mijn configuratie: cable modem voor wanadoo 2 netwerkkaarten in 1 pc voor zowel internet als lan 1 netwerkkaart in de andere pc. Als ik onder netwerk connecties kijk zie ik het volgende: Cable modem voor wanadoo - broadband Local area connection - lan or high speed internet connection network bridge - network bridge - MAC bridge miniport Local area connection - network bridge - genelink network adapter Local area connection - Realtek .... Ik heb beiden system opgenomen in dezelfde workgroup. Als ik via view workgroup computers ga kijken zie ik alleen de computer waar ik dat op uitvoer. Kortom ik kan de andere PC niet zien. Kan iemand mij helpen want ik ben hier al een geruime tijd mee bezig maar begrijp er nu niets meer van. Ben nog niet helemaal thuis in XP.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Vroeger, toen ik ook nog Wanadoo had, had ik daar ook problemen mee. Ik gebruikte MS ICS (Microsoft Internet Connection Sharing) maar het werkte niet... Toen kwam ik erachter dat het ook met een Proxy kan. Ik een proggie zoeken dat makkelijk is, aangezien ik niets van proxies afwist. Ik had toen AnalogX Proxy gevonden, geïnstalleerd en alles werkt perfect. Waarom? MS ICS ondersteund Cable Wanadoo niet perfect... Oplossing in het kort... Download AnalogX proxy ( http://www.analogx.com ). WingMan
Link naar reactie
Gelijk dat progje geprobeerd,maar nog niks. Ben er achter gekomen dat: of internet werkt of het netwerk werkt,maar tegelijkertijd niet,dus al helemaal geen internet sharen. ik heb een lan verbinding voor internet,een lan 3 verbinding voor mijn netwerk,allebei op realtek gebaseerd,ik heb de lan 3 al een vast ip nr gegeven,maar nog steeds niks. Help!!!!!
Link naar reactie
Doet me denken aan een protocol-kwestie. Je hebt op de internet-netwerkkaart het tcp/ip-protocol, neem ik aan. Hierin is er geen binding met het protocol "bestands- en printerdeling". Op de andere kaart (die voor het netwerkje) moet die bestands- en printerdeling bij het tcp/ip-protocol wèl aanstaan. Los van alle andere instellingen, dan zou de boel het moeten doen. Piet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...