Ga naar inhoud

Win XP vanuit 98 SE bestanden delen erg langzaam


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een 100 Mb Ethernet met Draytek Router/Switch naar Internet. Al mijn PCs zijn via DHCP ingesteld. Alle PCs hebben perfect Internet access. 4 machines aangesloten op de Router. 2 x W98 Se 1 x W2000 Professional en helaas nu ook 1 x Win XP Professional. Alle machines zien elkaar via Workgroup. Vanuit alle machines kan ik de op de Win XP machine bestanden lezen en schrijven (in geautoriseerde mappen) en gaat dit razendsnel. Zodra ik vanuit Win XP naar mappen of bestanden op de Win98SE of W2000 machine wil gaan via de Explorer, dan reageert XP heel traag. Wel krijg ik uiteindelijk de bestanden te zien, echter iedere handeling duurt lang. Waar kan dat aan liggen ? Ik heb alle firewalls uitgeschakeld. Ik heb verschillende Win XP configuraties geprobeerd. Tracert geeft aan dat alle verkeer binnen het subnet rechtstreeks gaat. Ping is allemaal binnen 1 ms. Ik verdenk Netbios instellingen, maar die kan ik nergens vinden. Dus naar XP vanuit willekeurig systeem OK ! Andersom niet vooruit te branden. Wie helpt ?
Link naar reactie
wat ik weet van W2000 is datie bij browse acties over het netwerk de remote computer raadpleegt of er nog scheduled acties zijn, dat veroorzaakt daar dus de vertragingen. bij w2000 los ik dit op door een mapping te maken naar de andere doos op 1 van de volgende manieren: * klik met rechts op de map waar je naartoe wilt, kies map network drive en kies een drive letter * maak een loginscript, welke je bij aanmelden laat uitvoeren met het commando net use driveletter: \computernaammapnaamsubmapnaam succes ! je@n
Link naar reactie
Eigenschappen voor LAN-verbinding Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet NIC Client voor Microsoft-netwerken |-> Eigenschappen Naamservice Provider :Windows Locator Bestands- en printerdeling voor Msoft-nw QoS-pakketplanner Internet-protocol (TCP/IP) |-> Eigenschappen : DHCP, LMHOSTS-lookup NIET ingeschakeld (maakt niets uit) Netbios via TCP/IP inschakelen Geen TCP/IP filtering Nog andere specifieke vragen ?
Link naar reactie
Jean, Jouw tip werkt ! Alleen is de optie rechtermuis en dan netwerk map maken niet beschikbaar onder Windows XP. Tenminste ik kan hem niet vinden. Heb nu dus NET USE commando aangemaakt met het gewenste effect. De vraag blijft nu dus hoe dit standaard kan worden opgelost in Windows XP en waarom het met XP anders (slechter dus) werkt dan in W98 en W2000 (want daar had ik geen probleem mee!). Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...