Ga naar inhoud

zoveelste probleem met ics en toch weer anders


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb 2 pc's in een netwerk met W98se. Netwerk doet het prima. Kan ook probleemloos internet op vanaf de host met mijn Mxstream speed touch home modem. Maar,wat ik ook doe,ik kom van de client niet op internet. Heb de kwowledgebase van Microsoft op het punt van troubleshooting ICS doorgewerkt en de adviezen opgevolgd (o.a. handmatig DNS en Gatewway ingesteld) maar vergeefse moeite. Alle vereiste netwerkcomponenten zijn aanwezig, alle instellingen kloppen. Ook opnieuw installeren Windows en daarna ook nog eens ics geeft geen soelaas. Heb geen firewall geinstalleerd. Kan vanaf de client wel het modem pingen maar geen website. Als ik de browser op de client start maakt de host wel contact met mxstream maar dan: kan pagina niet vinden. Om gek van te worden. Wie weet raad.
Link naar reactie
Volgens mij is er maar één remedie: Ga af van ICS (ik geloof er ook niet meer in!! :sad: ) en ga over op bijvoorbeeld winroute pro. Een wereldsprogramma met veeeeeel meer mogelijkheden dan ICS... Jeroen _________________ Veni, Vidi, Vici [ Dit bericht is bewerkt door: bbr333 op 2002-04-05 09:23 ]
Link naar reactie
Ik heb ook geregeld problemen met ICS wanneer ik een computer opnieuw installeer. Alles is dan goed geinstalleerd lijk het, maar toch werkt het niet. Wanneer je dan bij de eigenschappen van de netwerkadapter internet delen kijkt zie ik dat er geen enkele binding gebruikt wordt.... De enige oplossing is dan alles net zo vaak opnieuw installeren (alleen ics dan) tot ie wel TCP/IP als binding pakt. Maar ook ik ben van plan over stappen op iets anders. Zoals je in een ander topic kunt lezen probeer ik nu Freesco op de server te zetten. Dus als je nog een oude 386 of nieuwer hebt.. je kunt rustig experimenteren omdat je alleen een diskette nodig hebt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
De mensen die gereageerd hebben: bedankt. Inmiddels is het probleem opgelost. In de Duitse CT 7/2002 staat een uitgebreid artikel over internet delen (via ICS voor de verschillende Windows versies,via een proxyserver of via een router.) Daaruit begreep ik dat ik in de IE op de hostcomputer onder de knop "delen" niet de netwerkkaart waarop het ADSL-modem is aangesloten moest aanvinken (wat microsoft N.B. zelf aangeeft) maar de externe toegangsadapter. Het werkt nu probleemloos. Ook het netwerk. Genoemd artikel beveel ik graag aan. Martin de Fluiter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...