Ga naar inhoud

[Sygate] mail verzenden lukt nie op werkstations


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ADSL basic van Planet Internet en ik gebruik sygate proxy om mijn internet te delen.. echt een superprogje. Het probleem is echter dat ik om mijn werkstations wel mail kan ontvangen, maar niet verzenden (ik heb maar een keer een mailtje kunnen sturen! :sad: Alle instellingen staan goed op de werkstations: Ip server uitgaand internet: 192.168.0.1 Ip adres werkstation 1: 192.168.0.2 DNS: 192.168.0.1 Gateway: 192.168.0.1 Subnet mask: 255.255.255.0 Geen proxy instellingen (dat gebruikt sygate niet) Ip adres werkstation 2: 192.168.0.3 DNS: 192.168.0.1 Gateway: 192.168.0.1 Subnet mask: 255.255.255.0 Geen proxy instellingen Op beide systemen heb ik dus wel internet en kan ik wel e-mail ontvangen, maar geen verzenden! Ik heb de instellingen vergeleken met een maat van mij (via de telefoon) en we hebben precies dezelfde instellingen (evenals dezelfde OS= winMe op win98se doettie het ook niet), dus daar kan het niet aan liggen. Het enige wat verschilt is dat hij xs4all (adsl basic) heeft en ik planet (adsl basic). EN BIJ HEM WERKT T WEL :sad: (sorry voor de scream, maar t moest ff) Ik snap er helemaal geen bout meer van en ik wil ook geen ander proxy progje, want ik vind dit veel te heerlijk en makkelijk! Wie helpt mij, want me pa wil ook wel een keer mailen en die staat op het punt om mij me kop eraf te beuke! :wink: _________________ |MSI K7T266Pro2|AMD Athlon XP 1600+@1800+|512 MB DDR (Samsung PC2100)|Leadtek Geforce3 Ti200@Ti500 TDH|IBM 40 Gig |Quantum Fireball 15 Gig |SBLive! 5.1|Realtec Nic PCI|LG 8x4x32|Aopen 48x| [ Dit Bericht is bewerkt door: X-TREMiST op 2002-02-05 11:54 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: X-TREMiST op 2002-02-05 11:56 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb hetzelfde prob gehad en bij mij werkte de volgende oplossing: "ping het pop3 (mail verzenden) adres op de 1e PC, en zet het IP in outlook bij de POP3 server. Probleem doet zich voor doordat je geen Domain Name Server voor e-amil hebt geinstalleerd, deze zet dus je Pop3 server niet om naar een IP adres." Dit werkte niet maar na wat nadenken en proberen heb ik het IP van de mailserver in de instellingen van de Proxy (AnalogX Proxy: http://www.analogx.com ) gegooid en toen werkte het wel... [ Dit Bericht is bewerkt door: WingMannl op 2002-02-28 00:36 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: WingMannl op 2002-02-28 00:37 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...