Ga naar inhoud

Internet sharing met winrout pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Even een vraagje, heeft iemand hier ervaring met winroute? Ik wil dit gebruiken als routersoftware in mijn thuisnetwerk. Het interne IP adress van de router is 192.168.1.1 . Verder heb ik DHCP ingesteld staan, en krijgen de clients de IP adressen 192.168.1.x, en als gateway en DNS 192.168.1.1. De clients krijgen deze instellingen keurig door, maar als ik een internetpagina van 1 van de clients probeer op te vragen, kan kan hij continu de pagina niet vinden. Configuratie van de internetverbinding gebeurd ook door DHCP van de provider (sonera) Weet iemand waar dit aan kan liggen? (mijn gok is DNS instellingen, maar ik weet het niet zeker)
Link naar reactie
[quote:b1fb6fc67d] Je kunt ook Winroute als 'DNS-server' laten dienen. Die forward alle dns-queries naar op de router-pc bekend zijnde dns-servers. [/quote:b1fb6fc67d] Precies, dit had ik dus ook. Invoeren van de DNS server van de provider hielp ook al niet. Ik ben het na een week klooien zat, en heb nu een ander proggy, AllAboard heet het, bij installetie zeggen of het de server of client is, en klaar is kees, in 1 keer werkend :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...