Ga naar inhoud

Wat zie ik over het hoofd in mijn netwerkinstellingen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 PC's met crosscabble en beiden Win 98 SE. Op pc1 onder netwerkomgeving is niets te zien. Op pc2 onder netwerkomgeving zijn beide pc's te zien inclusief hun gedeelde mappen. Ik kan wel op pc2 netwerken, bestanden heen en terug naar pc1, maar op pc1 kan dat niet. Wel op beide pc's internet en outlook goed werkend. Er is in een topic een site genoemd over het opzetten van netwerken met en zonder kabel. Dat adres helaas kwijt na opnieuw installeren. Ik heb voordien met een goed werkend netwerk gezeten, dus hardwarematig moet e.e.a. funktioneren. Op pc 1 heb ik host en domein beiden JAN genoemd en op pc2 host: JAN en domein: MARTOM. Wins is uitgeschakeld. Wie kan mij verder helpen? Jan K. [ Dit bericht is bewerkt door: Jank op 2002-04-21 19:20 ]
Link naar reactie
[quote:b21f78b886] Op 12-04-2002 14:26 schreef Ben.Nieuwhof: Check even IP-masker (255.255.255.0 op beide PC's [/quote:b21f78b886] Klopt en ook de domeinnamen zijn gelijk. Ik kan momenteel wel vanuit PC2 communiceren met PC1. Op PC2 staan ook onder netwerkomgeving beide PC's vermeld. Op PC1 staan soms onder netwerkomgeving wel beide PC's vemeld en soms niet. Als ik onder netwerkomgeving dan PC1 aanklik dan toont deze wel de gedeelde mappen, maar klik ik PC2 aan, dan kan hij deze niet vinden. Voor alle duiselijkheid PC1 heeft de naam JAN en PC2 heeft de naam MARTOM.
Link naar reactie
Haal gewoon de domeinnamen eens weg in een 2pc systeem heb je dat niet echt nodig, gewoon op de beide pc's dezelfde werkgroep opgeven een ip-adres in de zelfde range en een gelijke subnet (255.255.255.0). zet de dns en gateway op automatisch (=uitschakelen) start de pc's opnieuw op pingen en kijken in de netwerkomgeving of het werkt. Oh ja kijk ook de instellingen van een eventuele firewall eens na, schakel die anderes eens eerst uit en kijk of het dan werkt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...