Ga naar inhoud

Alcatel modem en HUB/Switch


anoniem

Aanbevolen berichten

Het volgende probleem nu: Alcatel modem naar pro getweakt. PC en modem alleen>werkt prima. Nu wil ik 2 PC's verbinden en laten internetten: Ether easy Mini Hub/Switch (van W-Link Techn.) ertussen. Modem met cross-cabel in the Uplink en de PC's in poort 1 en resp poort 2. I.P.adressen(met 1 eind cijfer verschil), Gateway 10.0.0.138, DNS-adressen van provider bij de netwerkkaarten van PC's ingebracht. Dezelfde werkgroep naam en naam afzonderlijke computers PC 1 en PC 2.> WERKT NIET. Alleen een computer kan verbinding maken met internet (PC1). PC2 kan dit niet en kan ook PC1 niet vinden. Als ik het modem niet in de Uplink doe maar in poort 3 dan kan er met beide PC's worden geinternet, maar ik kan geen bestanden delen. PC's kunnen elkaar niet vinden. Wie weet er een oplossing, wat doe ik fout?
Link naar reactie
Bij sommige switches moet je, indien de uplink gevuld is, pc erin gaan prikken vanaf poort 2. Dit aangezien de uplink gedeeld is met poort 1 (ook al zitten er twee poorten op). Hiermee zat ik zelf ook te stunten een tijd terug, maar dat was het toen dus. Als beide pc's op internet kunnen, moet het lokale netwerk ook kunnen werken. Zo niet, dan is er iets mis met de netwerkinstellingen zelf op de pc's.
Link naar reactie
Bedankt! Twee problemen opgelost: Modem in de uplink werkt nu wel door een gewone UTP kabel te gebruiken (en geen cross-link) en inderdaad port 1 vrij te houden. Beide computers kunne internetten. Alleen nogsteeds verbinding met elkaar om bestanden uit te wisselen. Ik zal voor de zoveelste keer de instellingen nagaan. Moet het netwerk draaien onder Client voor Microsoft Netwerken, of mag het ook "Windows-aanmelding"zijn ??
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, Ik heb jullie vragen en antwoorden gevolgd en heb nu ook een vraag, voor diegene die mij kan helpen. Ik heb dus ook zo'n alcatel modem type ISDN, maar niet gehackt, maar wil werken met een router er tussen, dus ook met meedere pc op het hetzelde internetkanaal. Voorheen had ik win. 98 het installeren lukt toen wel nu ik over ben gestapt naar win xp niks anders als problemen, krijg het niet geinstalleerd, heeft een van jullie voormij een stap voor stap handleiding, ben al weken bezig maar kom er niet uit. Bedankt alvast. Ps mxstream zonder router onder xp laten werken lukt wel ook het pingen naar de router toe lukt maar dan houdt het op. Alvast bedankt. mb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...