Ga naar inhoud

getweakte alcatel modem route probleempje


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, hier ongeveer het probleem: Ik heb mijn alcatel speedtouch home getweaked naar pro, en dat scheen alemaal goed te gaan. Ik heb nu alle opties op de webpagina die je via het ip van je modem kan opvragen. Het probleem zit hem in het feit dat als ik de modem zelf de verbinding laat maken, en bij de clients op het netwerk bij de gateway het ip van de modem instel (dhcp probeer ik later wel weer) dan doet het internet het niet. Ik kan de modem wel pingen, maar websites niet en ook geen ip's van websites. Als ik de modem dan weer instel zodat ik de computer laat inbellen (op de oude manier dus) dan kan ik wel op een webpagina komen. Laat ik dan het scherm van die webpagina open staan, en zet ik alle instellingen terug die de modem zelf laat inbellen (gateway adres = weer modem) dan kan ik internetten in het explorer venster dat ik open had staan. Sluit ik dan dat venster en open ik een nieuw venster, dan doet internet het weer niet. Ik heb de modem al vrij vaak gereset met het knopje achterop de modem, de patch van de mxstream cd eroverheen, in de modem 'dail-in/always-on/on request' verbinding, het boeit allemaal niet voor de verbinding. Wat moet ik nou doen, is er iemand die dit probleem heeft gehad? Misschien firmware versie veranderen (waar kan ik die halen?) routing table aanpassen? Pleazzz help me!?
Link naar reactie
Ik heb net inderdaad na wat zoeken het DNS adres gevonden van hccnet, die ga ik vanavond ff proberen. Ik hoop dat het werkt, maar dan had ik wel op een pagina moeten kunnen komen als ik het ip nummer intik van een website, dat lukte niet bij het adres van computertotaal.nl nouja, eerst maar proberen. thnx voor de reply! :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...