Ga naar inhoud

Netwerk verbinding werkt perfect, maar nu wil internet niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, Net een netwerkje opgezet tussen mijn twee PC's (XP en Win98). Dat ging allemaal perfect (paar probleempjes, maar dat was snel opgelost). Nu is echter het probleem dat ik met de XP machine niet meer het internet op kan. Een verbinding maken lukt nog wel, maar pingen naar een bekend IP-adres lukt al niet meer. Ik heb op deze machine ZoneAlarm geinstalleerd. Deze geeft wel bij elke ping een foutmelding. Weet iemand wat er fout gaat? En oh ja: ik heb al vier pagina's teruggekeken maar heb nog niet eerder dit probleem gezien bij iemand anders.
Link naar reactie
Afhankelijk van welke pc de internet verbinding heeft en waar ZA geinstalleerd is: Als ZA op de pc staat met internet moet je het adres van de modem toevoegen aan je Local Zone. Voor Alcatel modem is dat 10.0.0.138 Verder moet je het IP adres van de andere computer in je Local Zone toevoegen. ZA moet weten dat er een intern netwerk is. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
Ik had al eerder in ZA het ip-adres van de andere computer opgegeven. Ik maak verbinding met het internet via de telefoon, dus ik vraag me af of ik dan een ip-adres van een modem heb? Het probleem wordt echter nog erger: nadat ik ZA heb afgesloten kan ik nu ook het netwerk niet meer bereiken. Ik kan wel vanaf elke computer de ander zien en directories openen, maar kopieren lukt niet. Ik heb de schijven gedeeld en het aanmeld-account is op beide computers gelijk.
Link naar reactie
[quote:01c4047dca] Op 05-04-2002 0:38 schreef Led: Ik had al eerder in ZA het ip-adres van de andere computer opgegeven. Ik maak verbinding met het internet via de telefoon, dus ik vraag me af of ik dan een ip-adres van een modem heb? [/quote:01c4047dca] Nee, ik dacht dat je breedband had. [quote:01c4047dca] Het probleem wordt echter nog erger: nadat ik ZA heb afgesloten kan ik nu ook het netwerk niet meer bereiken. Ik kan wel vanaf elke computer de ander zien en directories openen, maar kopieren lukt niet. Ik heb de schijven gedeeld en het aanmeld-account is op beide computers gelijk. [/quote:01c4047dca] Ik zou toch even alle settings van ZA goed nakijken. Volgens mij blokkeert hij een aantal zaken standaard, zoals het pingen. Misschien heeft hij ook wel iets verandert met het Netbios. Ik heb geen zonealarm bij de hand dus kan het even niet nakijken. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...