Ga naar inhoud

Netwerk tussen Windows XPpro en Windows 98SE computer: hoe?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste kenners, Ik probeer een netwerk te maken met een crosscable tussen een windows xp computer en een windows 98 computer. Doel is o.a. internet te delen. Maar ik snap er de ballen van, ik loop volledig vast in allerlei onbegrijpelijke instellinkjes. Hoe krijg ik dat netwerkje van de grond? Is er ergens een site waar alles staat uitgelegd met plaatjes enzo? Gegevens XP computer: twee netwerkaansluitingen, een op het moederbord voor ADSL en een aparte voor het netwerk. Win98 computer: oud beestje van een bedrijf, met onboard netwerkkaartje.
Link naar reactie
Hallo, www.google.nl en dan zoeken naar internetdelen met winroute. Klik onder aan de link en je zult meteen informatie vinden heb namelijk al wat voor je op gezocht. http://www.google.nl/search?q=Internet+delen+met+winroute&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= Veel succes en anders hoor ik het wel, heb zelf het programma winroute draaien en dat gaat perfect.
Link naar reactie
:) Vraag me in vredesnaam niet hoe het me is gelukt, maar ik kan nu ineens op twee pc's internetten. Ik heb de Windows XP-netwerkwizzard van stal gehaald en die bleek tot mijn blijdschap ook aardig onder Win98 te werken. :-? Wel krijg ik steeds rare foutmeldingen. Als ik de 98-pc opstart bijvoorbeeld, wordt me verteld dat ik geen domeinserver heb en dat ik 'mogelijk enkele netwerkbronnen niet kan gebruiken'. Maar vanuit de XP-pc kan ik nu wel mappen delen met de Win98-pc. Omgekeerd echter niet. Telkens als ik een map probeer te delen met de XP-pc krijg ik de mededeling: ,,Kan geen gebruikerslijst maken. Probeer het later opnieuw." Kent iemand deze foutmelding, en hoe krijg ik die weg? :oops: Veel dank overigens voor de antwoorden, en dat boek ga ik denk ik kopen. Zoeken in dit forum lukt me niet goed. Ik zal ook hier wel weer wat fout doen, want bij de meest simpele zoekopdrachten krijg ik gewoon geen enkele hit. Vriendelijke groet Bart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...