Ga naar inhoud

Wie weet oplossing voor Router/draadloosnetwerk probleem?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn draadloos netwerk. Van alles al geprobeerd, er is een man van een computerbedrijf geweest en die heeft alle instellingen opnieuw gedaan, router opnieuw geconfigureerd, nieuwste drivers staan op de laptop, 2 keer een nieuwe router geprobeerd niets helpt. Het probleem is mijn downloadsnelheid die steeds weg zakt. Het is ong. 60mbps en na een uur of 6 of 1 dag of soms zelfs 2 dagen is die nog maar 20-30mbps. Als ik dan de router even van de stroom afhaal dan is de downloadsnelheid weer ong. 60mbps maar na 6 uur of 1 dag enz. weer 20-30. De laptop is al naar de fabrikant opgestuurd, niets geconstateerd en dus weer terug maar niet opgelost. De andere laptop heeft wel een constante downloadsnelheid. Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Zet stroombesparende instellingen uit Sommige routers zijn standaard ingesteld met stroombesparende maatregelen. Het doel daarvan is om hier en daar een paar milliwatt te besparen. Dat is natuurlijk een nobel streven, maar jammer genoeg is het funest voor de bandbreedte. Als je bandbreedte belangrijker vindt dan kleine stroombesparinkjes, ga dan naar het configuratiemenu van de router en zoek naar een instelling als 'eco mode' of 'stroombesparing'. Zet deze optie uit. Kijk daarnaast of de router een automatische zendinstelling heeft. Zet die automatische optie uit en stel de zendinstelling in op maximaal. . Het is druk op de 2,4GHz-frequentie. Niet alleen gebruiken je buren dezelfde frequentie, maar ook babyfoons, draadloze telefoons, magnetrons en veel andere apparaten werken in dit spectrum. Moderne routers zijn dualband, wat betekent dat ze twee signalen gebruiken: 2,4 GHz en 5 GHz. Het is een stuk minder druk op dit tweede gebied en je hebt meer kanalen tot je beschikking. Dus waarom niet meteen overstappen? Veel fabrikanten besparen op de chip door alleen een 2,4 GHz-ontvanger in te bouwen - dat zie je bijvoorbeeld bij draagbare spelcomputers en een heleboel smartphones, waaronder modellen met Android of Windows Phone en alle iOS-toestellen. Mijn advies is om zo mogelijk beide netwerken te gebruiken. Verbindt smartphones en tablets met 2,4 GHz en gebruik 5 GHz voor laptop en pc. . Als het niet mogelijk is naar een andere frequentie over te stappen of om een netwerkkanaal te kiezen, kan het de moeite waard zijn om de frequentie te beperken. Stel de router in om het signaal met intervallen van 20 MHz te verzenden. Hierdoor daalt de bandbreedte, maar behoud je signaalsterkte en heb je minder last van een haperende verbinding. . Natuurwetten zitten wel eens in de weg van signaalsterkte. Neem nou de afstand die het signaal kan afleggen. De ruimte tussen de router en de draadloze adapter is belangrijker dan je denkt. Een handige vuistregel: bij het verdubbelen van de afstand tussen router en client, verlies je ongeveer een derde van de oorspronkelijke signaalsterkte. Een draadloze Wi-Fi-versterker - variërend in prijs, meestal van 40 tot 160 euro - geeft het signaal een flinke boost. 
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...