Ga naar inhoud

[Bugs] Star Trek Armada (I)


Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen weekend de Star Trek Action Pack gekocht met daarin ST Armada, Armada II, Voyager Elite Force en het Elite force add-on pack. Tot nu toe heb ik alleen Armada en Aramada II uitgeprobeerd die ik beide erg leuk vind, maar bij Armada (I) loop ik tegen een aantal probleemen aan. Op de eerste plaats haperde het geluid; geluidssamples werden niet volledig afgespeeld, volgden elkaar te snel op en de muziek versprong continu naar een volgende track. Dat heb ik inmiddels opgelost, door de hardware versnelling van m'n geluidskaart op Basis ipv Maximaal te zetten, zoals in een FAQ te lezen stond. Nu heb ik echter nog het probleem dat de cutscenes (o.a. introfilmpjes) van de single player missies veel te langzaam lopen. Zo begint de eerste federation missie met een zwart beeld dat langzaam infade naar het beeld van een planeet. Het duurt onderhand 2 minuten voor die planeet fatsoenlijk zichtbaar is. Als ik in m'n ongeduld op de spatiebalk druk, krijg ik weer een langzaam infadend beeld naar 3 ruimtescheepjes. Druk ik dan weer op de spatiebalk, dan schiet plotseling het mission objectives scherm in beeld en kan het spelletje beginnen. Halverwege dit level is er ook weer een filmpje dat letterlijk met 1/2 FPS op het scherm getoond wordt. Het geluid loopt echter wel synchroon met wat er op het scherm gebeurt. (de ondersteunende muziek is dan al lang afgelopen). Qua specs moet ik het makkelijk kunnen draaien: XP2200+ 512MB pc2700 Chaintech Apogee Deluxe (KT400) met on-board CMI 8738 audio Gainward GeForce4 Ti-4200 128MB Hierop draait XP prof nl 100% stabiel op een goed onderhouden, relatief schone installatie. Qua drivers zit het ook wel snor (Via4.47, NVidia 43.45, Laatste CMI drivers). Op diverse websites lees ik dat met name NVidia kaarten icm dit spel nog wel eens problemen kunnen geven en dat het spel bij de release sowieso nogal wat bugs bevatte. Ik heb echter versie 1.2, wat volgens mijn reseach de laatste release is. Aangezien allerlei andere spellen (van Mohaa tot Total Annihilation) probleemloos draaien, vermoed ik dus een onwelwillende Armada. Ik heb ook al geprobeerd om het in Win9X compatibiliteits modus te draaien onder XP, maar dat was ook niet succesvol. Ik draai het trouwens op 1024x768x32bits, wat in het spel trouwens gewoon vloeiend loopt. Andere modi verhelpen de problemen met de filmpjes niet. M'n DVD drive met daarin de CD is 48X. Is hier iemand ook wel eens tegen het laatst genoemde probleem aangelopen en zo ja, hoe kan ik dit mogelijk oplossen?
Link naar reactie
[quote:a11b1ca269="nook"]Misschien dat er op de CD een aantal drivers staan voor het videoformaat die het spel gebruikt.[/quote:a11b1ca269]Nog niet gekeken, maar dat lijkt me wat sterk; ik neem tenminste aan dat die - desnoods ongevraagd - op je systeem gekwakt worden om die filmpjes te laten zien. Maar ik zal het voor de zekerheid eens checken. Ter aanvulling op m'n eerste post: We hebben het over XP prof nl [b:a11b1ca269]SP1[/b:a11b1ca269] met DirectX 8.1 (ik zie nog geen reden tot een upgrade naar 9 aangezien ik geen DX9 spellen heb gespeeld).
Link naar reactie
Ik ben nog even bezig geweest met Armada en deze keer met de nodige dosis engelen geduld het introfilpje van missie 1 helemaal uitgekeken. Dat duurt bij mij dus een minuut of 10! Daarnaast loopt het spel zo nu en dan toch niet helemaal vlot. Het maakt niet uit of ik van 1024x768x32 terug ga naar 640x480x16; [i:f9e813bbe5]als[/i:f9e813bbe5] het eenmaal stroperig loopt, dan blijft dat ook en wordt het zelfs zo erg dat het niet meer speelbaar is. Het 'grappige' is wel dat Armada 2 op 1280x1024 vloeiend draait. Misschien toch maar een support mail naar Activision?
Link naar reactie
[quote:8cda8d7b6d="Captain_Kansloos"]Ik neem aan dat je een ISO of een gekraakte versie gedownload hebt? Met introfilpjes etc?[/quote:8cda8d7b6d] As a matter of fact...........ik heb snel een ISO bestand van die originele cd gemaakt voordat ik hem terug bracht... :roll: ok ok, ik weet het, ik was fout :D Het rare was, hij werkte toen bijna perfect :o :o Ik had toen eigenlijk nooit meer last van blauwe schermen enzo. [quote:8cda8d7b6d="Captain_Kansloos"]Op wat voor systeem config draai je 'm als ik weten mag en met welke settings. En vooral welke versie (die van mij = 1.2)?[/quote:8cda8d7b6d] Uhhm...dat is alweer een tijdje geleden..maar dat was nog met W98, op een PIII 450Mhz, 128mb RAM. Versie weet ik zo niet meer, maar 1.2 zal aardig in de buurt komen. Ik zal het binnenkort weer eens installeren, ik kan me nog herrineren dat het een leuk spel was :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...