Ga naar inhoud

van de oude school


Aanbevolen berichten

ergen in 1994 hadden wij een 486 sx 4 mb ram 10 tot 25 MhZ en een 105 mb harde schijf kreeg toen onze eerste shareware diskettes daarop stond een van een paar simpele spellen op waaronder jetpack toender tijd ben ik nooit echt vergekomen volgen mij kon ik niet verder komen dan level 5 laatste tijd ben ik opnieuw begonnen met dit spel. nu ook met een maat van mij en we zitten nu vast in level 8. en aangezien nogal hyper wordt van dit en dat gebeurt normaal bij een spel waar een flink verhaal aanvast zit zoals I76 of SC of Full Throttle Of warcaft series. hoe kan het toch dat oudere games nog verslavender kunnen zijn dan de tegenwoordige games nou ja doet er niet toe. een paar uur ben ik erachter gekomen dat de voledige versie freeware is verklaard. (dus nu ben ik zoveel levels verder omdat daar een een andere level volgorde is) zijn er nog andere oude games die jullie nog eens zouden spelen maar nooit kunnen vinden.
Link naar reactie
Het is niet zo heel erg oud als die van jou, maar Transport Tycoon heb ik noodgedwongen (haha) moeten spelen toen onze P2 voor reperatie wegging (dat was denk ik 4 tot 5 jaar geleden. Dit spel is echt al heel erg oud, nog geen cd beveiling enzo (is geloof ik wel de oudste versie van Transport Tycoon).. ik en mn broer(tje) zaten echt dagen lang de hele dag achter dat spel (om het uur afwisselen enzo :P haha), geen enkel ander spel uit deze tijd is me dat nog gelukt (maar mohaa komt sterk in de buurt :roll: ).
Link naar reactie
er zijn heel veel oude spelletjes freeware geworden. zoek maar eens naar abandedware (ik weet niet of dit goed geschreven is, dus wordt niet boos als je op deze tekst niks vind :lol: ) Ik heb een poosje geleden een hele poos dune 1 gedaan, maar ben er mee gestopt omdat ik het niet leuk meer vond. en idd transport tycoon heb ik ook veel gedaan.
Link naar reactie
Eigenlijk: Hoe simpeler hoe beter. Heb ik toch uur na uur pac-man,pitfall, digger, enz gespeeld. een kleine 8 jaar geleden kwam ik in een oude doos een console tegen met pong! (weet veel ik uit welk jaar dat ding kwam!!!) dagen gespeeld!!! De spellen van nu zijn door het grafisch geweld (daar kun je over 5 jaar ook over lachen), geluid en realisme veel beter, maar qua gameplay en verslavendheid moeten ze het nog steeds (vaak dan) afleggen tegen die oldies. (leg dat maar eens uit aan een 15 jarige, haha). ben ik oud aan het worden???
Link naar reactie
[quote:af5744ca37="Wouter Broekhuizen"]Transport Tycoon kan je ook met zijn tweeen tegelijk spelen hoor! (via netwerk)[/quote:af5744ca37] Zo ver waren we nog niet :roll: (enige pc in de omtrek, lol) [quote:af5744ca37="IMworthy"] De spellen van nu zijn door het grafisch geweld (daar kun je over 5 jaar ook over lachen), geluid en realisme veel beter, maar qua gameplay en verslavendheid moeten ze het nog steeds (vaak dan) afleggen tegen die oldies. (leg dat maar eens uit aan een 15 jarige, haha).[/quote:af5744ca37] Ja helemaal gelijk :) Gameplay is soms ver te zoeken (maar spellen als AOE blijven goed).
Link naar reactie
Ik ben het er toh niet mee eens dat de gameplay van nieuwe spellen altijd minder is dan die van oude spellen. Ik heb een tijdje geleden transport tycoon deluxe gedownload en weer eens gespeeld. Het was nog best aardig te spelen maar de tijd dat ik het dagen lang kon spelen zijn toch echt voorbij. Ik liep tegen allerlij vreemde dingen op die ik, verwent dat ik ben met de moderne spellen, niet meer pik. Zoals dat het spel mij niet een vliegveld laat bouwen waar ik dat wil omdat het "too spread out" zou zijn of dat een dorp mij geen station laat bouwen zonder dat duidelijk is waarom of dat ik er iets aan zou kunnen doen. De controlles zijn niet configurabel. Allemaal zaken die niets met grafiek te maken hebben. Het doet natuurlijk niets af aan het feit dat Transport Tycoon een mijlpaal is in PC-games historie maar het weegt niet meer op naar hedendaagse maatstaven en dan praat ik niet over hoe het spel er uit ziet. Het is heel makelijk om nostalgiesch te doen over een spel waar je vroeger veel plezier aan hebt beleeft maar het is eerlijker om toe te geven dat programma makers inmiddels veel geleerd hebben over hoe je een computer spel moet maken.
Link naar reactie
wat ik wel es hoor van een tegenwoordige gamer van de oude games die waren het meest verslavend en in het heden kan is zijn de meesten toch vrij snel uitgespeeld met die nieuwte games zoals het hier boven tussen in ook al gezegd is maar draait het uiteindelijk toch om gameplay die simpel hoort te zijn terwijl de levels steeds idioter en chaotischer (schrijf ik dat goed??) waardoor je steeds frustrerender wordt :evil: . op een of andere manier mis ik dat toch wel. ja ik heb ook een paar msx games gespeel zoals antartic adventure goonies yi ay kung fo sorry ik probeer de voledige titel uit te typen. mijn oom vond kings valley geweldig. zelfs een paar atari spellen gespeeld maar daar kan ik niks meer van (remember krijg het hollandse woord niet door mijn hoofd) en dan bedoel ik wel de series die wel wat hadden van de msx.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...